Kdy a jak se vlastně zrodil nápad, vybudovat malou železnici?
Konkrétní nápad vybudovat dráhu na Skalsku je z roku 2006, i když poprvé jsem takovou na vlastní oči viděl v Anglii v roce 1997.

Budoval jste ji už od začátku se záměrem poskytovat svezení návštěvníkům?
Ano, s tím jsem počítal od začátku, i když to nebyl hlavní motiv. Ten byl zkonstruovat, postavit a řídit vlastní parní lokomotivu.

Jak dlouho jste ji budoval a co bylo nejtěžší?
Hlavní období stavby tratě  bylo mezi roky 2007 až 2008, loni jsme ji zvětšili téměř na dvojnásobek,  stavba lokomotiv a vagonů  trvala od roku 2007 průběžně dosud. A co bylo nejtěžší? To nelze přesně určit, většinou je to ale tak, že tam, kde člověk potíže čeká, není to tak zlé – a tam, kde to nečeká, se problém vyskytne.

Pomáhal vám někdo, nebo jste na realizaci byl úplně sám?
Bez spolupracovníků by to nešlo. Ale ne ve smyslu opory, ale ve smyslu spolupráce ten umí to a ten zas tohle. Pánové Balský, Doškář, Chadima,  Maté, Poušek, Šafránek  – to jsou oni.

Dá se říci, že vaše povolání lékaře je vaše poslání, a malá železnice vaší velkou zálibou – láskou?
Ano, dá se to tak říct. Mám velmi rád svoji práci a stejně tak i svého koníčka.

Je možné se na železnici svézt po celý rok? Nebo je to jen sezónní záležitostí?
Je to sezonní záležitost. Dnů pro veškerou veřejnost bývá tak šest do roka, jinak je to individuálně vždy po telefonické  domluvě .

Jakým způsobem se na vás návštěvníci mohou obrátit?
Malá dráha Skalsko stačí napsat do kteréhokoli vyhledávače, a už si nás snadno najdou.

Je malá železnice kompletní, nebo máte nějaké další plány, jak ji vylepšit, rozšířit, či doplnit?
Koleje se již prodlužovat nebudou – nyní leží v zahradě 500 metrů trati. Lokomotivy a vozy doplňovat plánuju, stavím teď další lokomotivu. Každopádně je malá železnice v současnosti  druhá největší zahradní železnice na rozchodu 7 a 1/4" v naší republice.