Obyvatelé města mnohdy volají strážníky k tak hrůzně zaparkovaným autům, že je s podivem, jak na takové místo vůbec řidiči dokázali své auto dostat. „S cílem zaparkovat někdy řidiči překonají i velmi vysoký obrubník, vjedou na trávník a částí auta se doslova zaboří do hlíny. Pak mají problém vyjet,“ popisuje jeden ze strážníků Městské policie Mladá Boleslav.

Unikátně zaparkoval jeden z řidičů v neděli v ulici Jana Palacha v Mladé Boleslavi. Zaparkoval před panelovým domem v sídlišti rovnou na přechodu pro chodce.

„U tohoto vozidla se nikdo nezdržoval, proto hlídka vypsala pro řidiče předvolací kartu a přestupek s ním bude řešen na služebně,“ popsal řešení přestupku ředitel městské policie Jaromír Pumr.

Řidiči hrozí tučná pokuta, ale o body nepřijde. „Pokud by strážníci mohli dávat body za špatné parkování, tak už dávno jezdím leda tak autobusem. Na sídlišti se prostě nedá parkovat, tak všichni stojíme, jak se dá. Jednou měla celá řada aut v ulici U Penzionu za stěračem předvolací kartu,“ popisuje zkušenosti šestadvacetiletý Jiří Roubíček z Mladé Boleslavi.

Vedení města by mělo mít do konce roku k dispozici studii s názvem Doprava v klidu, podle níž chce situaci řešit.

Podle dopravního experta z mladoboleslavského magistrátu Josefa Macouna je problém v tom, že se dramaticky zvýšil počet osobních vozidel v ulicích města Mladá Boleslav.

„Řidiči opravdu mnohdy nemají kde zaparkovat. Na druhou stranu se mezi nimi rozmáhá značná bezohlednost a jsou schopni dát auto na trávník, přestože mají volné místo k dipozici,“ vysvětluje Josef Macoun.

Podle všeho bude řešení parkování největším politickým problémem místních politků v Mladé Boleslavi v budoucnosti. „Máme jedno auto v rodině, což považuji za optimální, ale mnozí jich mají víc. Je tu i hodně služebních aut. Jak já k tomu přijdu, když přijedu v devět hodin večer před dům a není široko daleko kde zastavit? Město by to mělo řešit“ říká Helena Kučerová z mladoboleslavského sídliště.

Podle Macouna byl zpracován materiál, který mapuje lokality, kde je možnost vytvořit nová parkovací místa. Bude však nutné řešit vlastnická práva pozemků.

„Do půlky prosince tohoto roku by měla být k dispozici také studie Dopravy v klidu, od které bychom se měli odrazit,“ řekl Macoun s tím, že město plánuje výstavbu parkovacích ploch i parkovacího domu. Konkrétní rozsah a umístění zatím nejsou jasné.

Řešit se musí i problematika parkoviště u Kauflandu, kde místo vozidel zákazníků stojí auta zahraničních dělníků či místních obyvatel. Problém s parkováním má i Škoda Auto. Kapacita parkovišť u firmy zaměstnancům nestačí hlavně v době střídání směn.