Není žádným tajemstvím, že ložiska ani izolace mostu, který je jedinou spojnicí historického centra se sídlištěm Na Burze, nejsou v dobré kondici. Denně ho využívají stovky řidičů, a tak není pochyb o tom, že by si péči zasloužil.

„Pokud dojde k rekonstrukci, spojili bychom s tím i opravu chodníků na třídě Osvobozených politických vězňů," sdělil zastupitelům starosta Jaroslav Král.

To však není jediná komplikace, která by stavbu přibližně za třináct milionů provázela. Vedení města daleko větší starosti dělají objízdné trasy. Přestože Středočeský kraj již před časem avizoval, že trasy, po kterých povede během prací automobilová doprava, zvolí po dohodě s radnicí tak, aby byly pro obyvatele co nejméně bolestivé, je otázkou, zda to vůbec půjde.

Mosty v havarijním stavu

„Podle mých informací by práce na rekonstrukci mostu neměly trvat příliš dlouho. Když se podíváte na most v Tuřicích a Dražicích, je to pro nás skoro životně důležité, protože oba jsou v havarijním stavu," poukázal Jaroslav Král na další místa, která by si zasloužila opravu.

Situaci alespoň trochu zlepšuje fakt, že byl v minulém roce rekonstruován most v Kochánkách. Přestože uzavírka této spojnice trvala přibližně pět měsíců, teď tu řidiči jezdí po novém.

Kdy se s opravou mostu v Benátkách nad Jizerou přesně začne, nikdo s jistotou zatím nemůže říct. Podle Nicole Mertinové, mluvčí Středočeského kraje, probíhá v současné době projekční příprava.

Kraj počítá s tím, že na úhradu nákladů využije prostředky z Evropské unie. Ovšem realizace je závislá na rozhodnutí radních. Ti musí celý projekt schválit a podat projektovou žádost. Pokud budou všechny předcházející body splněny, může rekonstrukce začít nejpozději v příštím roce v závislosti na vydání stavebního povolení a výběru zhotovitele stavby.