Spor vypukl při hlasování o svěření správy majetku Zimního stadionu do této městské firmy. Zastupitelé sice převod schválili, ale opozice byla ostře proti. „Koupaliště Mladá Boleslav je neprůhledná a netransparentní společnost. Je to firma jednoho muže, představitele tohoto města. Probíhá tam hra s městským majetkem za stovky milionů korun,“ prohlásil zastupitel za ČSSD Robin Povšík.

To pobouřilo náměstka primátora Jana Smutného z SNK ED. „Rozhodně to není hra jednoho muže. Vlastníkem této městské firmy je totiž ze sta procent město a o všem tedy rozhoduje rada města,“ řekl Smutný.

Na poznámku opozice ostře reagoval na tiskové konferenci i primátor Raduan Nwelati z ODS. „Musím říci, že jsem jako ředitel nemocnice spravoval majetek za 1,2 miliardy korun a neukradl jsem ani korunu. Nejsem ten, kdo by kradl nějaký majetek. Takové narážky mě urážejí zvlášť od lidí, kteří ještě o životě nevědí skoro nic,“ prohlásil Nwelati.

Vedení města opakovaně tvrdí, že společnost s ručením omezeným byla založena, aby spravovala městský majetek, do kterého je nutné investovat. V rámci těchto investic chce díky firmě město ušetřit na DPH. „Například při nutných úpravách zimního stadionu ušetříme 2,6 milionu korun. Kdyby to samé udělalo minulé vedení města před rekonstrukcí ledové plochy, ušetřili bychom až deset milionů korun a to už jsou velké peníze,“ dodal Nwelati.

Podle sociálních demokratů je ale hospodaření firma nepřehledné. „Nedostáváme žádné informace, přestože jsme o ně několikrát žádali,“ řekl Povšík.

"Nikdy jsme neřekli, že pan primátor krade, ale když se v této věci začal bez cizího podnětu ospravedlňovat, má k tomu asi nějaký důvod," dodal Povšík.

Zcela nadšená z městských firem není ani protikorupční agentura Transparency International. Podle jejího velkého průzkumu v českých městech jsou totiž ve většině případů neprůhledné.

„U obecních firem je nejasná aplikace zákona o svobodném přístupu k informacím. To vede k nízké transparentnosti toku veřejných prostředků a k absenci efektivní kontroly nejen ze strany veřejnosti, ale i orgánů veřejné správy. Pouhá polovina sledovaných společností zveřejňuje své výroční zprávy na internetu,“ uvedl ředitel agentury David Ondráčka.