Je krátce po druhé hodině odpolední, a na třídě Václava Klementa stojí dlouhý štrůdl aut ve směru z města.
V automobilce skončila ranní směna, a desítky lidí se právě se svými vozy pokouší dostat přes frekventovanou dopravní tepnu směrem na rychlostní silnici R 10.
To je obrázek, který se vám tady naskytne prakticky v kterýkoliv všední den.
Ale díky opatření, které nyní chystá vedení města, by mohl být brzo minulostí.
„O tomhle problému samozřejmě dlouhodobě víme. Proto jsem se spolu se svým týmem rozhodl pracovat na řešení, které by třídě Václava Klementa ulevilo," vysvětlil pro Boleslavský deník náměstek primátora Adolf Beznoska.
Odborníci zjišťovali nejrůznější varianty, které by připadaly v úvahu, a jako nejpravděpodobnější se momentálně jeví ta, kterou vidíte na vizualizaci.
„Děláme na tom zhruba půl roku, samozřejmě ve spolupráci jak s firmou Škoda Auto, tak s projektanty, ředitelstvím silnic a dálnic, zkrátka se všemi, jichž se to dotkne," uvedl Adolf Beznoska.
Podle něj je tato varianta, která vypadá velmi složitě, v zásadě velmi prostá: „Stávající kruhový objezd bude zrušen, a místo něj vznikne křižovatka s celou řadou takzvaných apendixů. Ve směru z centra města na silnici R 10 povedou touto komunikací hned dva pruhy, a řidiči tak budou z třídy Václava Klementa plynule sjíždět pryč," upřesňuje náměstek Beznoska.
Stejné „apendixy" budou ale i na všech stávajících výjezdech z kruhového objezdu, čímž by se měla opravdu velmi výrazně urychlit doprava i ve směrech na Kosmonosy a na silnici I/38, která vede na Bělou pod Bezdězem a Českou Lípu.
„Tohle řešení zkapacitnění frekventované ulice za pomoci jakýchsi výjezdů, ke kterému jsme po měsících dospěli, vypadá jako nejpravděpodobnější a je naprosto životaschopné. Co se týká finanční stránky věci, mělo by to stát zhruba 140 miliónů korun. Už jsem o této investici jednal i na ministerstvu dopravy, a předběžně mám potřebnou částku přislíbenou," dodal Adolf Beznoska.