Kvalita zimní údržby je závislá především na připravenosti techniky a obsluhujícího personálu. „Veškerý materiál i techniku každoročně připravujeme s dostatečným předstihem. Je nutné na automobily, které mimo zimní období slouží jako kropící, nebo zametací, nainstalovat radlice a sypače na sůl. Nakoupili jsme i novou techniku. Díky včasnému nákupu se nám podařilo zajistit dostatek posypové soli za staré nákupní ceny,“ uvedl radní Miloslav Neuman.

Do terénu tak během zimy k údržbě ulic, komunikací a chodníků vyjede celkem devět sypačů s radlicemi, navíc jsou smluvně zajištěny traktory s pluhem od soukromých firem. Společnost Compag zakoupila další dva nové malotraktory pro údržbu úzkých komunikací, čímž dosáhla celkového počtu devíti těchto strojů. Údržbu chodníků bude během zimy zajišťovat celkem šest čtyřkolek, které se pro tuto činnost v minulosti osvědčily.

Nové úpravy provozu na dálnici D10 kolem Mladé Boleslavi směrem na Prahu.
Foto: Rozšíření dálnice D10 o jeden pruh u Mladé Boleslavi je téměř hotové

Během zimy techniku pro údržbu komunikací obsluhuje 30 pracovníků společnosti Compag, dalších téměř 50 lidí zajišťuje ruční odstranění sněhu a ledu z ulic a chodníků. To se týká především míst, do kterých se strojní technika nedostane.