K vládnoucí koalici přechází z řad opozice – dělat revoluci ale neplánuje. Přichází jako úspěšný předseda výboru pro spolupráci s automobilkou Škoda Auto a hospodářskou komorou, k jehož vzniku dal před dvěma roky podnět právě on – a výsledky jeho působení (chválené i politickými oponenty) se staly i jedním z důvodů přizvání k odpovědnosti za vedení města.

V dojednávání spolupráce míní pokračovat i jako náměstek primátora – a přispívat tak k rozvoji Mladé Boleslavi jako moderního města. Současně by měl působit jako „styčný důstojník“ vedení města ve vztahu k představitelům státu i kraje.

Na magistrát přicházíte s novým pohledem člověka, který působil v řadách opozice. Chystáte se navrhovat změny ve fungování města?
Určitě necítím potřebu mluvit nějak zvlášť do běžného fungování města. Tam ani není moc co vytýkat. Soustředím se hlavně na řešení témat, která jsem akcentoval ve volbách: řešení bezpečnosti, bytové politiky a podobně. Do koalice jsme vstoupili hlavně proto, abychom mohli prosazovat to, co jsme slíbili. Jinak by to ani nemělo cenu.

Ujímáte se nové funkce s odhodláním změnit svůj profesní život – nebo budete takzvaně neuvolněným náměstkem primátora a zůstanete na postu náměstka na ministerstvu práce a sociálních věcí?
Ministryně Jana Maláčová mne požádala, abych z jejího týmu neodcházel a nadále pomáhal zejména s vnitřním chodem ministerstva a strategickými tématy. Proto budu v Mladé Boleslavi působit jako neuvolněný funkcionář. V mém případě to ani nevadí. Na městě nemám v gesci odbory s operativními tématy, moje pozice je postavená na schopnosti jednat se Škodovkou a orgány státní správy a samosprávy. Tím, že jsem náměstek ministryně a zároveň působím v nejužším týmu předsedy ČSSD, účastním se například jednání koaličních rad s premiérem. To vše mi dává prostor ke styku s klíčovými lidmi a šanci řešit problémy Mladé Boleslavi na nejvyšší úrovni. To platí i pro kraj. Jsem krajským předsedou ČSSD, která je jedním ze dvou koaličních partnerů hnutí ANO ve Středočeském kraji. I tato pozice je pro Boleslav výhodou.

Dosud jste vedl výbor pro spolupráci se společností Škoda Auto a okresní hospodářskou komorou. Nyní máte vztahy s automobilkou na starosti i na postu náměstka primátora. Jak je chcete dále rozvíjet?
Přizvání ČSSD do široké koaliční spolupráce je ryze pragmatický krok zejména s ohledem na výsledky, které jsem měl jako předseda výboru. Ještě nikomu se nepodařilo vyjednat pro město z automobilky tak obrovskou podporu; 750 milionů korun je skutečně obří částka. Nicméně objem je jedna věc a jejich využití druhá. Škoda Auto chce podporovat projekty s vysokou přidanou hodnotou. Projekty, které posunou Boleslav dál. Nebude financovat opravy chodníků, ale je připravena spolufinancovat prvky Smart City – například inteligentní řízení dopravy a podobně. Musíme velmi pečlivě definovat projekty a jejich dopad na rozvoj města. To jsou hlavní úkoly pro nejbližší měsíce.

Jak by tedy mohla vypadat spolupráce mezi Škodovkou a městem za čtyři roky – na konci volebního období?
Věřím, že bude ještě lepší, než nyní. A jsem přesvědčen, že za čtyři roky v některých ohledech Boleslav nepoznáte. Některé lokality a čtvrtě se zásadně promění.

Může mít firma jako největší zaměstnavatel ve městě také vliv na chování cizinců, na jejichž četné přestupky poukazuje především primátor?
Ano, může. A toto je téma číslo 1. Je to víc než využití slíbených 750 milionů. Bezpečnost a soužití s cizinci je opravdu prioritou s velkým P.

Lze poodkrýt priority chystané pro Mladou Boleslav v nadcházejících čtyřech letech, o kterých čtyřkoalice nyní jedná?
Jsme na začátku. Jednáme například o tom, zda budeme rekonstruovat zimní stadion. Bylo to v programu ČSSD i STAN. Je to hodně peněz, ale myslím, že do toho jít musíme. Dále to je třeba rozšíření rozsahu kamerového systému a podobně.

Jaké významné podněty chcete přinést vy osobně?
Já chci zásadní modernizaci města. Aby město bylo takzvaně smart, aby se proměnil Podolec, podél Jizery za Česanou vznikla promenáda, aby výtah u Čedoku a pod hradem spojil spodní části města s těmi vrchními. Je toho hodně. Když budeme pořádně pracovat, máme šanci skoro všechno zvládnout. Podporuje nás Škoda a městu se ekonomicky daří. Musíme toho využít.

Je už známo jméno čtvrtého náměstka primátora, který bude společně s primátorem Raduanem Nwelatim (ODS), prvním náměstkem Jiřím Bouškou (VpMB + ANO), náměstkem Danielem Markem (STAN) a vámi tvořit nejužší vedení města?
Já ho neznám. Nominace je věcí ODS – a tak to i respektuji.

Robin Povšík
* 1979
- od 2018: ministerstvo práce a sociálních věcí – náměstek
- 2017 – 2018: Poslanecká sněmovna – ředitel kanceláře předsedy, pak poradce I. místopředsedy
- od 2016: mladoboleslavský magistrát – předseda výboru pro spolupráci se Škodou Auto a hospodářskou komorou
- 2014 – 2017: ministerstvo práce a sociálních věcí – náměstkovské posty
- 2013 – 2017: Poslanecká sněmovna – poradce předsedy
- 2013 – 2014: Ředitelství silnic a dálnic – poradce ředitele závodu Praha
- 2008 – 2012: Středočeský kraj – náměstek hejtmana (kompetence pro oblast dopravy)
- 2007 – 2008: Státní fond dopravní infrastruktury – tajemník
- 2005 – 2006: mladoboleslavský magistrát – náměstek primátora (kompetence pro oblast investic, dopravy, životního prostředí, správy majetku)
- 1999 – 2000: Boleslavský deník – redaktor