Na velkých mezinárodních letištích používá personál takzvaný follow-me-car, neboli automobil, který například v případě zhoršené viditelnosti pomáhá navigovat letouny při rolování po ranveji.

Mladoboleslavský aeroklub má takový vůz rovněž, nikde se s ním však příliš nechlubí. Přece jen je to auto v důchodovém věku. K navádění letadel sice neslouží, pomáhá však pilotům po přistání vrátit se i s letadlem do hangáru.

"Minulý rok jsem se tady na letišti zúčastnil Leteckého dne a byla to jedna z nejzdařilejších akcí tohoto druhu, na jaké jsem kdy byl. Když jsem ale viděl ten follow-me-car jihoevropské výroby, ve vlasti Laurina, Klementa a Škody, říkal jsem si, že s tím musím něco udělat," řekl na předávání vozu před hlavním letištním hangárem člen představenstva automobilky Michael Oeljeklaus.

Oeljeklaus vystoupil před shromážděním společně s předsedou mladoboleslavského aeroklubu Zdeňkem Ježkem, dlouholetým příznivcem plachtění a větroňů, což jsou stroje, které si místo přistání vybírají do určité míry samy.

"Já jakožto pilot motorových letadel se narozdíl od vás, většinou vrátím na letiště," glosoval na adresu Ježka Oeljeklaus. "Věřím proto, že zejména vy pro nový vůz naleznete uplatnění," zakončil.

Vozidlo je totiž možné přihlásit, opatřit poznávací značkou a provozovat i mimo prostor letiště. Právě piloti, kteří budou mít potíže s návratem do hangáru, jistě ocení, až pro ně Yeti přijede.

Nový follow-me-car v tradičním černo-žlutém šachovnicovém provedení je od pátku značky Škoda, má náhon na všechny čtyři kola a moderní signalizační systém. Předseda aeroklubu Ježek jej neváhal před zraky přítomných okamžitě s chutí otestovat.