Nadměrný náklad, který dva dny blokoval provoz na 11. až 13,5. kilometru rychlostní silnice R10 u Brandýsa nad Labem ve směru do Mladé Boleslavi, se dal do pohybu ke svému cíli. Tahač s obří nádobou se se nevešel pod mýtnou bránu. Dva dny trvalo než se podařilo náklad přeložit a podsunout pod mýtnicí a silničním mostem.

"Nyní již vyrazil do Mělníka," sdělil před 16. hodinou vedoucí přepravy nákladu Petr Bednář z firmy Rádl. Na trase přes Starou Boleslav do přístavu v Mělníku by měli řidiči počítat s dopravními komplikacemi.

Do Staré Boleslavi, kam odbočí z R10, bude muset nadměrný náklad dlouhý 50 metrů a vysoký sedm metrů tři až čtyři kilometry couvat. "Je to kvůli průjezdu přes Starou Boleslav a napojení na silnici do Mělníka.

Tahač s obří ocelovou nádobou přijel podle plánu k mýtnici a mostku v úterý v nočních hodinách. Naplánovaná překládka ale nedopadla ve středu dopoledne podle předem připraveného plánu. Přepravce totiž zjistil, že jeřáby náklad nedokážou ve zúženém prostoru zvednout, a povolal proto na místo jiné. Původně měl být náklad přeložen ve středu v 15 hodin, podle Bednáře se to podařilo až ve 22 hodin.

Firmě Rádl, která žádala o uzavírku silnice R10 a označovala úsek dopravními značkami, hrozí ve správním řízení až půlmilionová pokuta. "Tím, že nesplnili podmínky rozhodnutí, které jim bylo vydáno, se dopustili správního deliktu a bude s nimi zahájeno správní řízení," řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Ještě nikdy prý nadměrný náklad při přepravě nezpůsobil v dopravě tak velké komplikace.

Původně měla mít firma silnici vyklizenou do středečních 7 hodin, ministerstvo jim pak udělilo výjimku do dnešní 7. hodiny. Ani to se ale nestalo. "Žádali nás o další prodloužení, to jsme odmítli," uvedl mluvčí. Dopravní situaci komplikují různá omezení v okolí, například rekonstruované náměstí v Brandýse nad Labem a Čelákovicích. Správní řízení povede místně příslušný správní úřad, tedy město Brandýs nad Labem.

Dopravu nadále blokovaly betonové zábrany i po odjezdu nákladu a další těžké techniky.