Nová křižovatka je navržena jako prstencová s mimoúrovňovým převedením D10. Přemostění dálnice se posune severněji. Velké množství větví, které je potřeba do křižovatky zaústit, je navrženo propojením v okružní křižovatce nad dálnicí.

Nejzatíženější dopravní směry jsou doplněny v pravém odbočení přímými průjezdy, takzvanými bypassy. Úprava dálnice D10 začíná zhruba 830 metrů před stávající mimoúrovňovou křižovatkou a končí ve stejné vzdálenosti za ní. Prstenec je navržen jako dvoupruhový s vnějším průměrem 140 metrů. Do prstence má ústit celkem devět větví. Ve směru od Prahy půjde o třípruhový vjezd.

Po celou dobu výstavby bude zachován provoz jak na dálnici D10, tak na křižovatce Kosmonosy. Demolice stávajícího nadjezdu je předpokládána za úplné uzavírky dálnice.

Stavba s odhadovanou cenou 730 milionů korun je jednou z investic, kterou stát slíbil automobilce na podporu dopravní infrastruktury v regionu v roce 2018. Tehdy ministerstvo dopravy uvádělo cenu 310 milionů korun.

Úsek prochází velkou proměnou už nyní. Škoda Auto si staví svůj most přes D10, ŘSD rozšiřuje dálnici ve směru na Prahu o třetí pruh.

O zahájení výběrového řízení na proměnu informoval na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „Kompletní přestavba dopravně nevyhovující křižovatky zlepší plynulost a bezpečnost provozu a umožní další rozvoj území a napojení silnice I/16,“ uvedl Mátl.

Aktuálně probíhá stavební řízení, stavba začne v příštím roce.