VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na vlastní kůži: lítala hlína, naváděli jsme Rusy a skončili nakonec na chvostu

Mladá Boleslav - Po loňském triumfu, kdy posádka Weiss-Mareš obsadila 2. místo v kategorii médií, byla letošní účast ve změněné sestavě výzvou. Bohužel, letos jsme neměli tolik štěstí

23.9.2013
SDÍLEJ:

Posádka Boleslavského deníku na startu Economy Run 2013Foto: Šárka Charousková

Neměli jsme vysoké cíle, jeli jsme především pro radost z jízdy, říkám si nyní. Pravdou však je, že jsem očekával trochu lepší výsledek. Přesto byla účast v závodě spotřeby opět vynikající zábavou s báječnou přátelskou atmosférou.

Po loňském úspěchu, kdy posádka Weiss – Mareš, reprezentující redakci Boleslavského deníku, vybojovala v kategorii médií 2. místo, jsme museli čelit výzvě.

Účast bravurního navigátora Ladislava Mareše v soutěži úsporné jízdy pořádané Autoklubem Škoda letos na poslední chvíli znemožnily jeho pracovní povinnosti, a tak se na startovní dráhu za Deník postavila nová posádka – já opět na postu řidiče a můj kamarád Lukáš Sedláček jako navigátor.

Z nabídky novinářských vozů jsme si zvolili model Škoda Rapid s výbavou Elegance v barvě denim blue s benzínovým motorem 1.2 TSI 63 kW a hned po prvním nastartování jsme poznali, že v tomto blankytně modrém krasavci se nám bude líbit.

Start 1. etapy

Zatímco soutěžící, kteří se do závodu, jenž proběhl v sobotu, přihlásili sami za sebe, podstupovali se svými vozy technické prohlídky, naše posádka spadající do kategorie médií musela pouze dotankovat a nechat zaplombovat kapotu a víčko nádrže.

Po krátkém úvodním slovu hlavního organizátora Josefa Pálky a upozornění na možná úskalí, která způsobily aktuální silniční práce, jsme se připravili na start s vidinou předních příček.

Naše posádka s číslem 22 měla dost času. Mezi závodníky byly letos dvouminutové rozestupy. Volný čas jsme však zcela vyplnili zuřivým seznamováním s výbavou vozu a zejména hledáním ukazatele okamžité spotřeby. Nakonec se to s pomocí kolegů podařilo. Moderní technika nám však dala zabrat.

Ostatně, s mou felicií má Rapid kromě značky společného pramálo.

Náš vůz odtlačili organizátoři na start. Nyní už ani kapka benzínu nesmí přijít nazmar. Pár úsměvů pro fotografy a je odstartováno.

Opouštíme parkoviště u Škoda Sevice Training Centra v Kosmonosech a míříme na Českou Lípu, abychom se záhy odchýlili a přes Mladou Boleslav zamířili do Nymburka.

Spotřeba z počátečních 6 litrů klesá na 5,8. Nic moc, srovnáme-li ji s normovanou spotřebou vozu, která činí 5,1 litru na 100 kilometrů.

Projíždíme Nymburk a přes Poděbrady se dostáváme do krizového místa – Nové Vsi. Frézování silnice a provoz řízený kyvadlově semaforem nás brzdí.
Pět minut, deset minut… Ze soutěžního vozu před námi vybíhá navigátor a v krajnici ulevuje své potřebě. Také můj navigátor hodnotí situaci jako málo dramatickou, opouští kabinu a s cigaretou míří k semaforu kráče vedle auta.

Čekáme snad 15 minut, ale jsme v klidu. Zatím jedeme bez zádrhelu. Jen ta spotřeba nějak neklesá, ačkoliv tu okamžitou držíme takřka pořád kolem 4 litrů.

Zádrhel

Směřujeme do Chrudimi. Po jejím projetí nás čeká druhý nebezpečný úsek.

Uzavírka obce Kočí zkomplikovala organizátorům práci a ti museli do itineráře vložit nový list pokynů k objížďce. Držíme se jich, ale chvilkové zaváhání nás vyvede z míry. Přejíždíme odbočku a ve snaze neztrácet čas se v síti okresních silniček zamotáváme víc a víc. Ztrácíme čas, nabíráme kilometry. Na chvíli raději zastavujeme vedle cesty.

Díky navigaci opět získáváme představu o tom, kde se náš soutěžní Rapid nachází, s hrabáním opouštíme příkop, hlína lítá na všechny strany, ale pokračujeme v cestě. Brzy natrefíme na jinou soutěžní posádku, jejíž přítomnost nás přesvědčí, že jedeme správně.

Když však při další kontrole trasy vůz ruských novinářů zastaví za námi a snaží se od nás zjistit správný směr, pochopíme, že stejně jako my doplatili na svou nepozornost.

Konečně se vracíme na trasu. Projíždíme Hrochovým Týncem, Zámrskem a před Chocní potkáváme další dvě soutěžní posádky. Rusové zatím zmizeli někde za námi. Máme dojem, že soutěž vzdali a míří přímo do Kvasin – do cíle první etapy.

Na posledních několika kilometrech se rozhořívá závod mezi námi a dvěma posádkami. Předjíždíme se v závratné rychlosti 80 km/h, což se v soutěži často nestává. Nakonec přijíždíme do Kvasin.

Jedeme dál

Po rychlém obědě se loudáme k vozu. A přicházíme právě včas, už jsme na řadě! Tedy, naši známí Rusové, kteří dojeli zázračně před námi, mají startovat ještě dříve, ale zatím jsou stále na obědě. Vracejí se a startují přímo z parkoviště.

I my se pouštíme zpět na trať. Čas ztracený blouděním nám však silně schází.

Navigátor Lukáš propočítává trasu a zjišťuje nejzazší možný čas dojezdu. A ten je sakra blízko. Projíždíme Velichovkami, Lázněmi Bělohrad a od Jičína se vracíme k Mladé Boleslavi.

Poslední kilometry mezi Kněžmostem, Bakovem a Kosmonosy už doslova letíme. Do cíle přijíždíme s minutovým zpožděním s nejšpinavějším automobilem. Uf, nediskvalifikují nás!

V hlavní budově sledujeme průběžné výsledky a jsme svědky toho, jak se odsouváme stále dál a dál. Se spotřebou 4,79 l/100 km končíme na neslavném 58. místě z 65 posádek, na 12. místě mezi novináři. Naši ruští kolegové byli nakonec diskvalifikováni.

O rozruch se však ještě postará posádka, která s dvoulitrovou octavií dorazí do cíle mezi posledními a se spotřebou 1,8 l/100 km. Polovina závodníků reptá cosi o protestech, polovina se směje.

Extrémní výsledek je nakonec zhodnocen jako důsledek závady na ventilu nádrže. Vůz však ještě čeká prohlídka.

Ceny jsou rozdány, putovní pohár si opět odnáší kosmonoská posádka Hustokrutostřelci a všichni se těší na Škoda Economy Run 2014. 

Autor: Martin Weiss

23.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 20 000 Kč Zámečníci strojů ZÁMEČNÍK/-ICE. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ZÁMEČNÍK/STROJNÍ MECHANIK, V případě zájmu pište na e-mail barbora.kalna@mpzmb.cz nebo volejte na tel.: 776 668 322., , Náplň práce:, - výroba a skládání svařovacích a montážních přípravků, - Práce s výkresovou dokumentací, - montáž pneumatických komponentů a jejich připojení dle plánů, - práce na ručních ohýbačkách, - výroba jednoúčelových přípravků, - spolupráce na technologických postupech, - úzká spolupráce se všemi odděleními podílejícími se na výrobě, , - Bonusy a prémie, - Příspěvek na stravování, - Možnost odborného a jazykového vzdělávání, - 25 dní dovolené, - Jedinečné zážitky z firemních akcí. Pracoviště: Mpz mb s.r.o.- pracoviště dolní bousov, 294 04 Dolní Bousov. Informace: Barbora Kalná, +420 776 688 322. Zdravotnictví - Zdravotnictví Lékař 25 370 Kč Lékaři bez atestace (kromě oborů praktického lékařství) Lékař bez atestace (kromě oborů praktického lékařství). Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25370 kč, mzda max. 31820 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: . Pracoviště: Oblastní nemocnice mladá boleslav, a.s., nemocnice středočeského kraje - ldn mnichovo hradiště, Turnovská, č.p. 500, 295 01 Mnichovo Hradiště. Informace: Petra Kočová, +420 326 742 007. Výroba - Ostatní specialisté v oblasti techniky Specialista 40 000 Kč Ostatní specialisté v oblasti techniky Specialista plánování zahraničních projektů Indie. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 40000 kč, mzda max. 60000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - Zajišťování plánování technologie montáže vozů v oblasti zahraničních projektů, - Zpracovávání podkladů - v rámci plánovacího kola, - Projednávání konstrukčních řešení - SET, - Zpracovávání technických zadání, - Organizace realizace technologie, Požadujeme VŠ vzdělání (technické), AJ nebo NJ - hovorová znalost. Pracoviště: Škoda auto a.s., tř. Václava Klementa, č.p. 869, 293 01 Mladá Boleslav 1. Informace: Jiří Nečesaný, +420 326 816 804. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři 30 000 Kč Mechanici a opraváři ostatních strojů a zařízení (kromě přesných strojů) Údržbář elektro. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: . Pracoviště: Proseat mladá boleslav s.r.o., 293 01 Mladá Boleslav 1. Informace: Tereza Machačová, +420 601 087 487,326 377 320.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výstava historických traktorů.
103

OBRAZEM: Výstava traktorů potěšila velké i malé

Minulý týden se ve Sboru Českých bratří konala za hojné účasti módní přehlídka mladoboleslavského návrháře Martina Burgera.
68

OBRAZEM: Módní přehlídka ve Sboru Českých bratří

Vykradači prodejen podle policie napáchali škody za tři miliony

Střední Čechy /VIDEO/ – Za mříže cel vazební věznice putovala pětice cizinců ve věku od 23 do 29 let, které středočeští kriminalisté dopadli jako podezřelé ze série vloupání do prodejen.

Opilý narkoman na motockylu a požár v ostravském Albertu: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 17. září 2018.

Odsouzení tátové vařili při Dnu dětí v jiřické věznici

Jiřice – Pódium s kapelou, dobrá nálada. Otcové s dětmi v barevných trikách podle týmů, společenské hry a soutěže, grilování. Na první pohled běžné zábavné odpoledne pro celé rodiny. Ovšem toto se odehrávalo v uzavřeném objektu jiřické věznice. I když v parku a tedy místě, které vězeňské prostředí připomíná ze všeho nejméně.

V největších městech kraje volby tolik netáhnou

Střední Čechy – Kde si v době komunálních voleb občané pospíší k urnám – a kde naopak hodně lidí zůstane doma? Ovlivnit to může leccos – od ohlasů nějaké místní aféry až třebas po aktuální počasí. Dá se ale předpokládat, že mezi velkými středočeskými městy bude k těm s nejvyšší volební účastí patřit Benešov. V dlouhodobém srovnání okresních měst drží laťku nejvýš.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT