VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na vlastní kůži: lítala hlína, naváděli jsme Rusy a skončili nakonec na chvostu

Mladá Boleslav - Po loňském triumfu, kdy posádka Weiss-Mareš obsadila 2. místo v kategorii médií, byla letošní účast ve změněné sestavě výzvou. Bohužel, letos jsme neměli tolik štěstí

23.9.2013
SDÍLEJ:

Posádka Boleslavského deníku na startu Economy Run 2013Foto: Šárka Charousková

Neměli jsme vysoké cíle, jeli jsme především pro radost z jízdy, říkám si nyní. Pravdou však je, že jsem očekával trochu lepší výsledek. Přesto byla účast v závodě spotřeby opět vynikající zábavou s báječnou přátelskou atmosférou.

Po loňském úspěchu, kdy posádka Weiss – Mareš, reprezentující redakci Boleslavského deníku, vybojovala v kategorii médií 2. místo, jsme museli čelit výzvě.

Účast bravurního navigátora Ladislava Mareše v soutěži úsporné jízdy pořádané Autoklubem Škoda letos na poslední chvíli znemožnily jeho pracovní povinnosti, a tak se na startovní dráhu za Deník postavila nová posádka – já opět na postu řidiče a můj kamarád Lukáš Sedláček jako navigátor.

Z nabídky novinářských vozů jsme si zvolili model Škoda Rapid s výbavou Elegance v barvě denim blue s benzínovým motorem 1.2 TSI 63 kW a hned po prvním nastartování jsme poznali, že v tomto blankytně modrém krasavci se nám bude líbit.

Start 1. etapy

Zatímco soutěžící, kteří se do závodu, jenž proběhl v sobotu, přihlásili sami za sebe, podstupovali se svými vozy technické prohlídky, naše posádka spadající do kategorie médií musela pouze dotankovat a nechat zaplombovat kapotu a víčko nádrže.

Po krátkém úvodním slovu hlavního organizátora Josefa Pálky a upozornění na možná úskalí, která způsobily aktuální silniční práce, jsme se připravili na start s vidinou předních příček.

Naše posádka s číslem 22 měla dost času. Mezi závodníky byly letos dvouminutové rozestupy. Volný čas jsme však zcela vyplnili zuřivým seznamováním s výbavou vozu a zejména hledáním ukazatele okamžité spotřeby. Nakonec se to s pomocí kolegů podařilo. Moderní technika nám však dala zabrat.

Ostatně, s mou felicií má Rapid kromě značky společného pramálo.

Náš vůz odtlačili organizátoři na start. Nyní už ani kapka benzínu nesmí přijít nazmar. Pár úsměvů pro fotografy a je odstartováno.

Opouštíme parkoviště u Škoda Sevice Training Centra v Kosmonosech a míříme na Českou Lípu, abychom se záhy odchýlili a přes Mladou Boleslav zamířili do Nymburka.

Spotřeba z počátečních 6 litrů klesá na 5,8. Nic moc, srovnáme-li ji s normovanou spotřebou vozu, která činí 5,1 litru na 100 kilometrů.

Projíždíme Nymburk a přes Poděbrady se dostáváme do krizového místa – Nové Vsi. Frézování silnice a provoz řízený kyvadlově semaforem nás brzdí.
Pět minut, deset minut… Ze soutěžního vozu před námi vybíhá navigátor a v krajnici ulevuje své potřebě. Také můj navigátor hodnotí situaci jako málo dramatickou, opouští kabinu a s cigaretou míří k semaforu kráče vedle auta.

Čekáme snad 15 minut, ale jsme v klidu. Zatím jedeme bez zádrhelu. Jen ta spotřeba nějak neklesá, ačkoliv tu okamžitou držíme takřka pořád kolem 4 litrů.

Zádrhel

Směřujeme do Chrudimi. Po jejím projetí nás čeká druhý nebezpečný úsek.

Uzavírka obce Kočí zkomplikovala organizátorům práci a ti museli do itineráře vložit nový list pokynů k objížďce. Držíme se jich, ale chvilkové zaváhání nás vyvede z míry. Přejíždíme odbočku a ve snaze neztrácet čas se v síti okresních silniček zamotáváme víc a víc. Ztrácíme čas, nabíráme kilometry. Na chvíli raději zastavujeme vedle cesty.

Díky navigaci opět získáváme představu o tom, kde se náš soutěžní Rapid nachází, s hrabáním opouštíme příkop, hlína lítá na všechny strany, ale pokračujeme v cestě. Brzy natrefíme na jinou soutěžní posádku, jejíž přítomnost nás přesvědčí, že jedeme správně.

Když však při další kontrole trasy vůz ruských novinářů zastaví za námi a snaží se od nás zjistit správný směr, pochopíme, že stejně jako my doplatili na svou nepozornost.

Konečně se vracíme na trasu. Projíždíme Hrochovým Týncem, Zámrskem a před Chocní potkáváme další dvě soutěžní posádky. Rusové zatím zmizeli někde za námi. Máme dojem, že soutěž vzdali a míří přímo do Kvasin – do cíle první etapy.

Na posledních několika kilometrech se rozhořívá závod mezi námi a dvěma posádkami. Předjíždíme se v závratné rychlosti 80 km/h, což se v soutěži často nestává. Nakonec přijíždíme do Kvasin.

Jedeme dál

Po rychlém obědě se loudáme k vozu. A přicházíme právě včas, už jsme na řadě! Tedy, naši známí Rusové, kteří dojeli zázračně před námi, mají startovat ještě dříve, ale zatím jsou stále na obědě. Vracejí se a startují přímo z parkoviště.

I my se pouštíme zpět na trať. Čas ztracený blouděním nám však silně schází.

Navigátor Lukáš propočítává trasu a zjišťuje nejzazší možný čas dojezdu. A ten je sakra blízko. Projíždíme Velichovkami, Lázněmi Bělohrad a od Jičína se vracíme k Mladé Boleslavi.

Poslední kilometry mezi Kněžmostem, Bakovem a Kosmonosy už doslova letíme. Do cíle přijíždíme s minutovým zpožděním s nejšpinavějším automobilem. Uf, nediskvalifikují nás!

V hlavní budově sledujeme průběžné výsledky a jsme svědky toho, jak se odsouváme stále dál a dál. Se spotřebou 4,79 l/100 km končíme na neslavném 58. místě z 65 posádek, na 12. místě mezi novináři. Naši ruští kolegové byli nakonec diskvalifikováni.

O rozruch se však ještě postará posádka, která s dvoulitrovou octavií dorazí do cíle mezi posledními a se spotřebou 1,8 l/100 km. Polovina závodníků reptá cosi o protestech, polovina se směje.

Extrémní výsledek je nakonec zhodnocen jako důsledek závady na ventilu nádrže. Vůz však ještě čeká prohlídka.

Ceny jsou rozdány, putovní pohár si opět odnáší kosmonoská posádka Hustokrutostřelci a všichni se těší na Škoda Economy Run 2014. 

Autor: Martin Weiss

23.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před Škoda Muzeem vzniká kluziště.
14

OBRAZEM: Před Škoda Muzeem vzniká kluziště

Ilustrační foto.

Kam na Boleslavsku za zábavou? Vyberte si!

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

Míří Pavel Handlík z Boleslavi do Ameriky?

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ - Tenhle rozhovor je zvláštní. Je jiný. Autorem není novinář, ale hudebník. A ten vyzpovídal svého kolegu z kapel Sunny Side a Barbecue. Jiří Šubr tak pokládal otázky Pavlu Handlíkovi.

Kácení stromu pro Prahu se u Berounky chystá už na víkend

Roztoky – Velkou slávu ohlašující blížící se vánoční trhy v centru hlavního města zažijí v neděli dopoledne Roztoky nedaleko Křivoklátu. U Berounky na pomezí Rakovnicka a Berounska se bude kácet vánoční strom pro Staroměstské náměstí v Praze.

Známý hudebník Sovič moderuje na Signál rádiu

Mladá Boleslav - Prostory rádia Signál v mladoboleslavské ulici Jana Palacha přivítaly novou krev. „Redakce v Boleslavi se rozrostla. Stali jsme se servisní organizací pro rádio Kiss, zajišťujeme zpravodajství pro celou republiku a nově i pro Country rádio,“ uvedl programový šéf rádia Signál Luboš Dvořák.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT