Debřský most, který je jednou z hlavním přístupových cest do této příměstské části, už je na samotné hranici životnosti.

Pochází totiž z roku 1922 a už dlouho se ví, že stav mostu je hodně katastrofický. Jak uvedl náměstek primátora Michal Kopal, stopy chátrání na stavbě jsou čím dál patrnější.

„Jsou zde velké praskliny, zatéká do mostní konstrukce a do ložisek, která v důsledku toho rezaví a nefungují tak, jak by měla," popsal největší problémy.

V období velkých teplotních změn se tak most nerozpíná či nesmršťuje tak, aby mohl být prohlášen za bezpečný.

Jeho oprava je tedy jednou z letošních priorit, co se investic do rekonstrukcí v Mladé Boleslavi týká.

„Práce bude rozdělena do dvou etap. V té první dojde k opravě již zmíněných ložisek, v druhé fázi pak musí být sanována kompletně celá mostní konstrukce," vysvětlil Michal Kopal.

Kompletní generálka mostu potrvá zhruba půl roku, začít by se mělo v květnu a půjde-li všechno podle plánu, v listopadu by měla končit a do konce letošního roku by měl být most opět v pořádku a plně průjezdný.

Tato rekonstrukce s sebou samozřejmě ponese kompletní uzavírku, což může komplikovat dopravu v Debři. „Bohužel to ale jinak nejde. Momentálně jsme ve fázi vyřizování administrativních povolení včetně stavebního a také jednáme s majiteli přilehlých pozemků, kterých se ta stavba dotkne nejvíc," dodal náměstek Kopal.

V rozpočtu města se na opravu mostu počítá s dvanácti miliony korun, ale je možné, že soutěží se podaří částku o něco snížit.

V plánu je i rekonstrukce mostu U Měšťáků, který je rovněž v dost špatném stavu.