Kolem poledního to bylo 50 nových událostí za hodinu z celkových 425 středočeských malérů souvisejících s větrem; v té chvíli ještě bylo na čele Kladensko (88). Mezi 13. a 14. hodinou už se ale Mladoboleslavsko ocitlo na čele. Ze 431 volání na tísňové linky se k Mladoboleslavsku vztahovalo 60!

A v následující hodině, kdy středočeští hasiči dostali hlášení o 168 nových událostech, šlo o 28 zásahů; opět nejvíc v rámci kraje. A další desítky byly předtím i pak… Do 17. hodiny se počet zásahů hasičů ve Středočeském kraji vyšplhal na patnáct stovek: přesně 1498. Po 18. hodině středočeští hasiči na twitteru zpřesnili aktuální součty: „Celkem máme od rána 1539 událostí. Nejhorší byla situace na Kladensku (249), Mladoboleslavsku (201), Praze-západ (146) a Benešovsku (145).“

Ne vždy přitom stačily pily a košťata, případně rozbruska – a pořádně napnout svaly. Zdravotničtí záchranáři na twitteru právě Mladoboleslavsko po poledni připomněli jako region, kde zaznamenávají nejvíce nehod spojených s větrem. S upozorněním (zvýrazněným devíti vykřičníky), že jde i o převrácení vozidel.

„Potvrzuji,“ reagoval na toto sdělení uživatel Jirka Kohout. „Aktuálně vážná nehoda u Luštěnic kvůli větrem rozkmitanému nákladnímu vozu, který se pak narazil do dalších,“ upřesnil. Záchranáři na Mladoboleslavsku pomáhali po nehodách třem zraněným lidem. Došlo také třeba k pádu stromu na auto i k nárazům. Spadlé stromy a větve ve čtvrtek na řidiče na Mladoboleslavsku číhaly dokonce i na několika místech dálnice D10.

Problémům se nevyhnula ani železnice. Strom spadlý na trať zastavil hodinu po poledni vlaky poblíž Mnichova Hradiště; v úseku Příšovice–Loukov. Později odpoledne se kvůli stromům spadlým na trať dočasně zastavil železniční provoz v úsecích Skalsko–Mladá Boleslav hl. n. a Dolní Bousov–Lomnice nad Popelkou. Prakticky všechny vlaky pak nabíraly zpoždění kvůli nařízené pomalé jízdě; tento rozkaz byl vydán právě s ohledem na počasí.