Ještě v letošním roce by měla Správa železnic (SŽ) vyhlásit výběrové řízení na dodavatele stavby, se samotným zahájením prací se pak podle mluvčí SŽ Nely Eberl Friebové počítá příští rok na jaře. „Hotovo by mělo být v roce 2026, nicméně podrobný harmonogram bude stanoven až na základě nabídky vybraného zhotovitele stavby,“ sdělila mluvčí.

Projektovou dokumentaci vypracovala společnost AFRY, která již v roce 2021 informovala, že stavba by měla stát celkem 130 milionu korun. Tato částka podle aktuálního vyjádření SŽ stále platí.

close Vizualizace nového nádraží v Mladé Boleslavi info Zdroj: AFRY zoom_in Vizualizace nového nádraží v Mladé Boleslavi

Projekt počítá se stavbou jednopodlažní budovy, která bude kombinovat klasické prvky s moderními. „V návrhu vycházíme ze sémantiky nádražních budov. Měl by tedy být na jednu stranu srozumitelný pro cestující a na druhou stranu kontextuálním. Zároveň bude moderním doplňkem stávajících pomocných nádražních budov v dané lokalitě,“ uvedl již v roce 2021 autor návrhu Jiří Pavlíček z kanceláře Pavlíček Hulín Architekti.

Společnost AFRY avizovala, že návrh používá archetypy známé především z nádražních budov z přelomu 19. a 20. století, ale i prvky z pozdějších budov. „Výrazným znakem budovy jsou přesahy, které fungují jako zastřešení nástupiště, zastávky autobusu, schodiště do podchodu, stojanů na kola nebo jako markýza nad vstupy do budovy,“ uvádí společnost na svém webu.

close Vizualizace nového nádraží v Mladé Boleslavi info Zdroj: AFRY zoom_in Vizualizace nového nádraží v Mladé Boleslavi

Nádraží by měly dominovat i vhodně vybrané umělecké prvky. A důraz je kladen na účelnost i komfort. „Svým vzhledem návrh také reaguje na požadavek SŽ umístit do budovy velké množství technologií, které plošně převyšují část budovy určenou pro cestující,“ řekl před třemi roky k projektu Pavlíček.

Vzhled budovy se tak mění od východu k západu. „Na východě, blíže k městu je budova více prosklená, užší s důstojným rozptylovacím prostorem a výraznějšími přesahy střechy. Tato část patří především cestujícím. Na západě je budova méně prosklená, lapidárnější, s menšími přesahy a širší. Tato část patří technologiím a zaměstnancům zajišťujícím provozuschopnost na dráze,“ píše AFRY.