„Dojde tak k odstranění složitých zajížděk v prostoru stávající křižovatky. Řidiči se tak už nebudou muset vracet zpět po dálnici nebo projíždět Bezděčínem, aby mohli pokračovat na Nymburk nebo Mělník,“ vysvětlil Jiří Veselý z Ředitelství silnic a dálnic.

Sjezd řidiči najdou na dálnici D10 před Bezděčínem po pravé straně při příjezdu od Prahy. Se všemi pruhy a přípojkami měří dohromady 900 metrů. Auta sjedou z dálnice vpravo a přípojka je dovede až na novou křižovatku ve tvaru písmene T. „Když zahnou vpravo, vydají se přímo na Nymburk. Při zabočení doleva pojedou směrem na Mělník. Je pravda, že ve směru na Mělník v tuto chvíli není přehledná situace kvůli náletovým keřům a rostlinám, nicméně to po dokončení stavebních prací vyčistíme, aby řidiči měli přehled a mohli bezpečně zabočit doleva na Mělník,“ řekl stavbyvedoucí David Tampier.

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla se na stavbě pracuje mimořádně intenzivně, proto budou stavební práce celkově trvat jen něco přes tři měsíce. Na místě se začalo pracovat 10. července, kompletně stavbu chtějí předat do užívání v druhé polovině října. „Stavba není dlouhá svým rozsahem, ale je mimořádná svým potenciálem zlepšit dopravu právě v tomto uzlu u Mladé Boleslavi. Měla by zlepšit plynulost a bezpečnost dopravy pro tisíce řidičů,“ konstatoval Rýdl. Stavba podle jeho slov vyjde na přibližně 19 milionů korun a silničáře nyní čekají poslední stavební fáze.

To potvrdil i stavbyvedoucí. „Čekají nás některé konkrétní zemní práce. Budeme pokládat finální vrstvy povrchu, provádět terénní úpravy a pracovat na dopravním značení,“ doplnil Tampier.

Omezení u přípojek

Kvůli pracím na napojení nového sjezdu u silnice 38 se aktuálně týkají řidičů dopravní omezení. Ve směru na Nymburk i od něj chvílemi dopravu řídí pracovníci firmy kyvadlově a pomocí vysílaček. Žádné velké zdržení však nehrozí. Šoféři si postojí maximálně v řádu do pěti minut.