Hlavním účelem stavby je podle vyjádření ŘSD vybudování přímé větve na mimoúrovňové křižovatce Bezděčín, EXIT 39. „Umožní přímé napojení z dálnice D10 ve směru od Prahy na silnici I/16 směrem na Mělník a I/38 směrem na Nymburk. Dojde tak k odstranění složitých závleků v prostoru stávající křižovatky. Řidiči se tedy už nebudou muset vracet zpět po dálnici nebo projíždět Bezděčínem, aby mohli pokračovat na Nymburk nebo Mělník,“ píše se ve vyjádření ŘSD s dodatkem, že na dokončení a zprovoznění přímé větve mají pracovníci celkem třináct týdnů.

V uplynulých dnech v místě výstavby, tedy mezi dálnicí D10 a silnicí I/38, probíhala skrývka ornice z pole, které ŘSD za účelem stavby odkoupilo od místních farmářů. „Půda už zde byla pro pěstování zemědělských plodin nevhodná a dlouho ležela ladem. Nyní tento prostor poslouží k zajištění vetší bezpečnosti silničního provozu,“ informovalo ŘSD. Kromě toho došlo i na úpravy terénu u komunikace I/38, ke které přímá větev z dálnice povede.

Řidiči musí v místě výstavby na dálnici D10 počítat s omezením. V tuto chvíli se zde jezdí 80 kilometrů za hodinu a v běžném režimu 2+2. Na silnici I/38 v prostoru mimoúrovňové křižovatky se nyní jezdí jakéhokoliv omezení, ŘSD však upozornilo, že v určitých momentech výstavby zde počítá s kyvadlovým provozem řízeným semafory.

Zhotovitelem stavby je společnost MI Roads, která práce provádí za 19,4 milionu korun bez DPH. „Novou přímou větev v mimoúrovňové křižovatce na D10 u Bezděčína plánujeme vybudovat a uvést do plného provozu v průběhu letošního září,“ doplnilo ŘSD.