Zhruba 14 kilometrů dlouhý úsek se opravoval ve dvou etapách. První etapa se týkala prakticky celého úseku mimo Mimoň a průtah částmi Ralska Kuřívody a Ploužnice. Vyšla na 214 milionů korun, stavělo se od června 2020. Zhotovitelem byla společnost Metrostav.
Stavební práce se v převážné míře uskutečnily v místech, kde trasu lemují lesy. Silnice II/268 zároveň tvoří průtah městem Ralsko, konkrétně jejími místními částmi Kuřívody a Ploužnice. Konec úseku je v intravilánu města Mimoň.
„Jako u většiny dopravních staveb i tam bylo součástí rekonstrukce odvodnění, oprava dvou mostů, několika propustků a také vyhotovení zádržného bezpečnostního systém či přeložek inženýrských sítí. Projekt přinesl také výstavbu autobusových zastávek či rekonstrukci stávající rozlehlé křižovatky v centru Kuřívod do podoby okružní křižovatky,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jan Sviták. Na projekt Libereckého kraje navázaly investice města Ralsko, které uhradilo výstavbu chodníků, veřejného osvětlení, rekonstrukci místní komunikace v centru Kuřívod a parkovací stání.
Druhá etapa začala v listopadu 2021, zakázku získalo za 84 milionů korun sdružení Colas CZ, a. s. a SaM silnice a mosty. Hlavním cílem projektu bylo zlepšit dopravní situaci ve městech a obcích, jako je Ralsko či Mimoň. I na tuto etapu byly využity peníze z evropských zdrojů. „Doprava tam často kolabovala a povrch silnice byl v nevyhovujícím stavu. Při rekonstrukci jsme též mysleli na bezpečnost tamních obyvatel. Součásti projektu bylo také zajištění funkčního odvodnění komunikace, sjednocení šířky vozovky a navýšení počtu jízdních pásů o jeden stoupací pruh. V rámci silniční akce se vybudovala také nová meteohláska, propustky a samozřejmě i dopravní značení,“ dodal Sviták.
V rámci výstavby učinili zajímavý objev archeologové. Kvůli úpravě trasy silnice v zatáčkách nad Horní Krupou, kde se vozovka rozšířila, bylo nutné přemístit jeden z pomníků prusko-rakouské války, která se tam v roce 1866 odehrála. Během odstraňování pod ním archeologové odkryli hrob dvou vojáků.