Jak se dostaneme do práce? Mně zrušili spoj! Po páté odpoledne mi nic nejede na Saharu! Dostanou se děti z Debře do školy? Emailová pošta Boleslavského deníku je zahlcena podobnými dotazy a nářky čtenářů, kterým se nezamlouvají změny v jízdních řádech městské autobusové dopravy v Mladé Boleslavi.

Spousta přestupů?

Čtenáři, kteří se s novým jízdním řádem seznámili, kritizují především množství přestupů. „Kam jsem se dříve autobusem dostal za deset minut, teď pojedu kvůli přestupům půl hodiny. Jsem od teď bývalým klientem dopravního podniku,“ napsal kriticky například Jan Procházka z Mladé Boleslavi.

Dopravní podnik Mladá Boleslav totiž od 14. prosince zavede nový systém autobusů, kterému primátor města Raduan Nwelati přezdívá nadzemní metro. Vzniknou tři hlavní páteřní linky, které budou křižovat město v pravidelných intervalech. Jenže lidé z některých míst města a příměstských částí si stěžují, že k nim některé spoje v některých časech podle nového jízdního řádu nejedou. Obavy mají lidé hlavně v Debři.

„Všechny tyto připomínky občanů, které byly oprávněné nebo které mohou zlepšit dopravní obslužnost příměstských částí, jsme do jízdního řádu zapracovali. V pondělí byl dokončen,“ řekl ředitel Dopravního podniku Mladá Boleslav Milan Konopka. Jedním dechem však ředitel dodává, že k drobným korekturám a časovým posunům může ještě dojít, přestože jízdní řád je už hotov a začalo se s tiskem.

Jízdní řád v knižní podobě ještě není k dispozici, nalézt ho ale můžete na našem webu boleslavsky.denik.cz! Dále takzvané výlepové jízdní řády se na autobusových zastávkách objeví až těsně před startem systému, aby nemátly cestující.

Výhodou systému bezesporu je, že autobusy budou jezdit častěji. „Lidé si již nebudou muset pamatovat a studovat jízdní řády, protože autobusy ve městě pojedou každou čtvrthodinu,“ vysvětloval již dříve důvody změn primátor Nwelati. Za vzor si přitom bere dopravu v Praze. Faktem je, že každý nový systém se mění a dolaďuje až během provozu. Na hodnocení je proto velmi brzo.

Každých 15 minut

Nová koncepce MAD je postavena na třech páteřních trasách A, B a C, které mají mít ve všední dny intervaly 15 minut a o víkendu 45 minut. Na tyto linky navazuje sedm dalších linek, které zajišťují s delšími intervaly dopravní obslužnost příměstských částí a okolních obcí. Navazující linky jsou označeny číslovkami v řádech stovek.

Frekvence spojů do okolních obcí je podle přepravce úměrná výsledkům jednání s těmito obcemi. Většina linek končí na autobusovém stanovišti a má dále několik přestupních míst na trasách páteřních linek.

Stáhněte si dosud poslední vydanou verzi jízdního řádu po úpravách z posledních dnů, které navrhly samotní cestující: