Dříve ve městě působila pouze bezpečnostní agentura. „Degradovalo nám to ale na ranní a odpolední hlídání přechodů u školy. Jiný výstup to nemělo. Chtěli jsme, aby služba dostala vážnost, ale zároveň dramaticky nezatížila rozpočet,“ popsal začátek myšlenky zřízení městské policie v Bělé pod Bezdězem starosta Jaroslav Verner.

Město tak následně přijalo vrchního strážníka Františka Rameše, který dříve pracoval jako městský strážník v Mnichově Hradišti. Spolu s ním zde působí ještě dva asistenti. „Když je někde problém a volá městská policie státní policii, tak to má jinou váhu než když volá občan nebo starosta,“ naznačil starosta, že cíl, aby se bezpečnostní složce ve městě vrátila vážnost, se plní. Podle jeho názoru se lidé chovají zcela jinak, když přijde strážník městské policie, než když nastoupil pracovník agentury.

Pracovní náplň má tým strážníků velmi bohatou. I oni ráno hlídají přechody u škol. Následně však dělají hlídky po městě a dohlíží na každý detail. „Když je někde nepořádek, nebo nesvítí světlo, tak to nafotí a hned zavolají městské služby. Takže se pak procesy nápravy takových věcí rozjedou mnohem rychleji. Pomáhají nám tedy také dávat město do pořádku,“ zmínil Verner a zdůraznil, že na existenci městské policie za celý rok neslyšel žádný negativní ohlas.

Počáteční náklady na zřízení a činnost městské policie činily zhruba tři čtvrtě milionu korun. S nimi však městu pomohla Škoda Auto. Šlo o finance na vybavení či uniformy. Automobilka rovněž poskytla i elektrokola pro asistenty a také elektromobil – elektrické Citigo v barvách městské policie.