Tak tohle ještě nádvoří zámku v Kosmonosích na Mladoboleslavsku nezažilo. Tři čtvrtiny jeho plochy totiž pokrylo moře plastových víček z PET lahví.

Děti i učitelé se tam totiž pokusili překonat český rekord. Z 220 tisíc víček skládaly obrovské patnáctimetrové logo mladoboleslavské automobilky Škoda.

Aby mohla být akce přihlášena do boje o zápis do České knihy Guinessových rekordů, museli se účastníci pod〜robit přísným pravidlům, tedy stihnout časový limit dvě hodiny a na skládaní se mohl podílet jen přesně stanovený počet 52 lidí.

Stavět se začalo v devět hodin – a ještě patnáct minut před jedenáctou hodinou nebylo hotovo. Nervy všech viditelně pracovaly na plné obrátky. „No tak, prosím, přidejte,“ povzbuzoval ředitel děti i své kolegy, kteří pracně v horku rovnali jedno víčko vedle druhého. To už byli na místě novináři z řady médií. Zrovna v okamžiku, kdy s ředitelem dělali rozhovor, se ozvaly radostné výkřiky a potlesk – logo se podařilo sestavit v potřebném limitu.

„Průměr loga má 15 metrů, podařilo se je stavit za 1 hodinu a 50 z daného počtu víček. Rekord byl překonán,“ řekl Deníku Tomáš Hrábek z agentury Dobrý den.

S nápadem překonat rekord přišla vloni jedna z učitelek. Od loňského října začaly děti sbírat plastová víčka. Přinesly jich snad milion.

„Víčka jsme museli roztřídit do tří barev na modrou, bílou a zelenou,“ uvedl ředitel Šilhán. Jenže modrou barvu logo Škody neobsahuje a přitom téměř žádné PET lahve nemají černá víčka. Musela být proto přestříkána na černou barvu, která ve znaku firmy je. „Pan školník musel všechna modrá víčka přestříkat. Měl

s tím opravdu hodně práce a tímto mu za pomoc stejně jako všem děkuji,“ usmál se ředitel.

Škola se rozhodla pro logo Škody, protože automobilka jí dříve pomohla. Sídlí v historické budově, která si žádá mnoho peněz. Město sice pomáhá, ale štědrá byla právě i Škoda Auto. A vypadá to, že pomáhat bude i dál; lepší reklamu si totiž přát nemohla.

Líbí se vám aktivity Základní školy Kosmonosy? Má překonávání rekordů smysl? Napište nám do diskuze dole a hlasujte v anketě vpravo nahoře.