Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Revitalizace náměstí vzbuzuje nemalé obavy obyvatel

Mladá Boleslav - Nejen podnikatelé řeší otázku parkování.

15.2.2010 14
SDÍLEJ:

Jan Londzin (vlevo) a Radek Erychleb.Foto: Deník/Lucie Kučerová

Plánovaná revitalizace Staroměstského náměstí vzbuzuje u obyvatel i podnikatelů velké obavy. Shodují se na jediném: revitalizace je ukvapená a nedostatečně připravená. Hlavním trnem v patě je problém s parkováním. Všichni se shodují: „Kde budeme parkovat?“

Radek Erychleb a Jan Londzin, kteří mají své provozovny na náměstí, nechápou to, proč město nejdříve nepostaví parkovací dům a až poté rozkope náměstí, a tím zruší doposud dostupná parkovací místa.

Na Starém Městě i na téměř přilehlém Komenského náměstí sice mají vzniknout dva parkovací domy, ale ani s jednou stavbou se doposud nezačalo. Avšak rekonstrukce náměstí vypukne 22. února.

„Dosud na náměstí zaparkovalo až sto pět aut, po revitalizaci jich bude minimálně o dvacet méně. Lidé, kteří tu bydlí, by měli mít možnost koupit si tzv. kartu pro rezidenty. Znám případ, že lidé, kteří tu bydlí už dva roky, si kartu nemohli koupit, protože už zkrátka nebylo místo. Počet míst už byl už teď jasně nedostatečný a rekonstrukcí se to zhorší,“ řekl Radek Erychleb.

Město řešení s parkováním během rekonstrukce má. Po dobu výstavby vzniknou takzvané smíšené zóny. Luboš Dvořák, zastupitel města, na besedě s obyvateli náměstí uvedl: „Změna je v tom, že by se de facto modrá zóna zrušila. Tím pádem by tato místa, jež bývají přes den volná, mohli obsadit návštěvníci, kteří zaplatí parkovné a zase odjedou. A večer, když se vrací rezidenti, zase mohou klidně zaparkovat beztrestně i na oranžové zóně.“ Vznikem parkovacího domu by měla přibýt i místa pro místní.

S celkovým parkovacím systémem však Radek Erychleb nesouhlasí. „Po dobu výstavby by měl být parkovací systém zrušen a měla by se hledat varianta, která bude vyhovovat všem. Parkovací automaty bych na Starém Městě zrušil. Jsou zbytečné, protože patří na místa, která jsou auty přeplněna, což jsou hlavní třídy, na Starém Městě plno není.“

Radek Erychleb také nabízí řešení, jak ušetřit čas i peníze. Podle něj výstavba dvou nových parkovacích domů bude drahá a zdlouhavá. A kdy se jich skutečně dočkáme, není jasné. „Parkovací dům by mohl vzniknout místo bývalého bazénu na náměstí Míru. Stačilo by jej vybrat a přikrýt. Pro obyvatele „Míráku“ by bohatě stačil. Další prostor pro parkování aut by mohl vzniknout v budově bývalého sídla KSČ vedle hotelu Věnec. Z Krajířovy ulice by byl vjezd a parkování by mohlo být ve čtyřech patrech.“

Podnikatelé se také obávají prudkých poklesů tržeb. „Odříznutím náměstí od aut tu skončí život. Podle vize budou lidé na náměstí chodit na procházky. Když sem nezajedou autem, tak nepřijdou ani pěšky. Pokud provozovny zaniknou, lidé nebudou mít ani důvod k návštěvě,“ stěžuje si Erychleb.

„Se samotnou revitalizací nemám problém, jde mi o to, že se město ohání věcmi, které nejsou a ani být nemusí. Například to, že se parkování vyřeší hlavním domem na Komenského náměstí, kde má být 250 parkovacích míst. Tento dům má stavět soukromá firma, ještě se nezačalo, prostory ani neprohlédli archeologové, na něž firma nemusí mít peníze. A i kdyby je měla, nikdo neví, co tam bude nalezeno, a třeba se nebude moci stavět,“ řekl Jan Londzin.

Ten také řeší otázky: „Co se bude dít, až přijedou bagry?“ „Kde budu parkovat?“ „Bude se městská policie chovat bezohledně, jak se chovala doposud?“ „Budu si moct přivézt zásoby do svého obchodu?“

Na besedě s obyvateli Staroměstského náměstí zaznělo i to, že držitelům parkovacích karet ze Starého Města se umožní parkování na Komenského náměstí. Na jaro město plánuje vytvořit další dočasná parkovací místa pro tyto držitele karet. Vzniknou na asfaltové ploše na náměstí Míru. Další variantou je po dobu výstavby využít k stání jednu stranu ulice Pražská brána, kde bude provizorně jednosměrný provoz. Poslední možností je umožnění držitelům karet noční parkování v parkovacím domě v Jaselské ulici.

Autor: Lucie Kučerová

15.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chomutov - Mladá Boleslav
15

Piráti padli s Mladou Boleslaví na samostatné nájezdy

Voliči se letos premiérově vydali volit do unikátních prostor Muzea Metoděje Vlacha.
145

Zájem o volby: účast je zatím slušná

OBRAZEM: Parlamentní volby v Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav - Dům kultury Mladá Boleslav byl v pátek 20. října 2017 poměrně obležen. V 15 hodin přišel s manželkou volit i šéf Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Jan Hamáček. 

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

AKTUALIZOVÁNO

Rozhádaná středočeská koalice se dohodla, že bude jednat dál

Střední Čechy – Jednání za zavřenými dveřmi bylo delší, než se původně očekávalo – a jeho výsledkem se nestalo rázné bouchnutí do stolu, čemuž mohla nasvědčovat silná slova zaznívající na sklonku minulého týdne i ještě tento čtvrtek. Tak se vyvinula páteční schůzka představitelů krizí zachvácené koalice vládnoucí Středočeskému kraji – zástupců ANO, STAN, ODS a Nezávislých Středočechů. Účastníci se shodli, že se u jednacího stolu setkají opět za týden – příští pátek.

AKTUALIZOVÁNO

ON-LINE: Ptali jste se Pavla Petra

Sportovní rozhlasový novinář byl hostem on-line rozhovoru v pátek od 10 hodin.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení