Výtvarník Vovkanič trval na tom, že automobilka využila jeho kresebné návrhy předložené v roce 2010. Byly odmítnuty s tím, že vozy SUV nepředstavují směr, jímž firma chce zaměřovat svoji výrobu – později se však v její produkci objevily modely, které se jeho návrhům nápadně podobají. To firma odmítla s tím, že od samého počátku jde o dílo jejího vlastního designérského týmu.

Vovkanič nepřesvědčil ani soud. Soudkyně Pavla Peltrámová odkázala mimo jiné na znalecké vyjádření, podle něhož jeho skici nepředstavují jedinečné autorské dílo. Navíc prý podle nich automobily navrženy nebyly, což ukazují výrazné odlišnosti a rozdíly nejen v detailech – byť některé prvky podobnost vykazují. Naopak výtvarník trval na tom, že auta, jež jsou na trhu od roku 2017, z jeho autorského díla vycházejí.

Žalobu týkající se karoqů a kodiaqů projednával středočeský krajský soud od předloňského listopadu. Následně, 4. prosince 2018, pak jednání odročil s návrhem na uzavření smíru. K tomu však nedošlo – a výtvarník požadoval, aby automobilka vozy, na nichž poukazoval na prvky podobné jeho návrhům, stáhla z trhu. S tím nyní u prvoinstančního soudu nepochodil.