„Chceme zákaz průjezdu všech nákladních aut. Už si konečně zasloužíme klidnou ulici. Ne ulici, ve které se po noční nedá vyspat, u otevřených oken se nedá koukat na televizi nebo telefonovat,“ adresoval na sociálních sitích zprávu směřující k vedení města pan Vlastimil. A co hůř, zároveň ukázal snímky svého bytu, kde má obrovské trhliny na zdech. To vše od stovek nákladních aut, které Mladskou ulicí každý den projedou tam, a často i zpět.

„Jsme si vědomi zátěže, kterou způsobuje provoz v Mladské ulici vedoucí do průmyslové zóny, ve které se mimo jiné. nachází i naše skládka. Bohužel situaci nijak neovlivníme,“ uvedla pro Boleslavský deník mluvčí společnosti AVE CZ Pavla Ivácková, která skládku odpadů u Benátek nad Jizerou provozuje.

Ale neházejme všechny problémy jen na nákladní auta vezoucí odpad na skládku. Každý den tudy projíždí také stovky nákladních vozidel mířící k Nymburku. Je to pro ně kratší cesta, než kdyby museli jet až do Mladé Boleslavi a následně po silnici první třídy. Není tím pádem nic výjimečného, že na úzké silnici lze potkat i několik kamionů za sebou.

Vybudování nové silnice

Vedení Benátek nad Jizerou o problémech ví a už také podniklo řadu kroků, kterým by Mladské ulice od přetížené kamionové dopravy ulevilo. „Cílem je odvézt z Mladské ulice tuto dopravu, a to tím způsobem, že by došlo k vybudování nové silnice od dálnice přes pole, kde by se tato komunikace napojila na současnou silnici, která vede k průmyslové zóně a skládce odpadů,“ uvedl místostarosta Benátek nad Jizerou Pavel Štifter.

Vybudování nové silnice je v rukou Středočeského kraje, kterému chtějí Benátky pomoci a práci ulehčit i urychlit. „Například při výkupech pozemků a jednání s jejich majiteli,“ uvedl místostarosta.

Kdy by se ale lidé z Mladské ulice dočkali vytouženého klidu se těžko odhaduje. Záležet bude nejen na rychlosti výkupu pozemků, ale i samotných stavebních pracích či dalších administrativních záležitostech.

Tomáš Langer