Přijížděly a za výfuky se jim tetelily obláčky modravého dýmu. Kolemjdoucí dáma podotkla směrem k manželovi: „Vidíš těch smradlavejch aut?" S podobným názorem však byla jediná. Desítky a desítky chodců se v sobotu dopoledne u Škoda Muzea s úsměvem zastavovaly, aby obdivovaly ladnost a znovu objevenou slávu padesátiletých škodovek.

Mladá Boleslav hostila rok po padesátinách první Škody 1000 již 15. sraz tohoto modelu vyráběného v letech 1964-1969 ve zdejší automobilce, jež tehdy nesla označení AZNP. Organizátory byli opět Zlámalovi z Bakova nad Jizerou (jeden vůz řídila i paní Zlámalová) a jejich přátelé.

„Účast je hojná, ale o něco menší než vloni. Padesátiny tisícovky sem před rokem přilákaly opravdu rekordní počet aut. Letos je jich sedmadvacet," spočítal Ondřej Zlámal, hlavní organizátor, který stejně jako vloni usedl za volant vozu s majáčkem a znaky Veřejné bezpečnosti. „Lidi se se mnou hádají, že policejní tisícovky nikdy nejezdily. Mám ale dvě fotky, které dokazují, že ano. Navíc jsem kontaktoval Policejní historickou společnost, která to také potvrdila a poskytla mi podklady, podle kterých jsme na našem autě dělali nápisy. Vím jen o dvou takových autech – jedno mám já a jedno je v Brně," dodal Zlámal a začal připravovat odjezd kolony.

Účastníci srazu se do hlavního města českého automobilového průmyslu sjeli tentokrát zejména z Čech, ale nechyběli také Slováci nebo posádka z Dánska.

Mezi vozy zářily modelové varianty MBX a MBG a dokonce jedna Škoda 1000 Cabrio, unikátní prototyp s volantem na pravé straně. Pro čtveřici automobilů šlo o úplně první sraz, kterého se po renovaci zúčastnily, a jistě ne poslední.

Po společném briefingu na schodech zákaznického centra Škoda se řidiči vrátili ke strojům, nahodili motory a seřadili se k odjezdu. Nikoho jeho vůz nenechal ve štychu, za pár minut bylo parkoviště prázdné a kolona se vydala za troubení a houkání sirény policejní tisícovky vpřed. Doprovod, který korigoval dopravu si organizátoři zařídili vlastní.

Tři desítky vozů si to třídou Václava Klementa šinuly do centra, kde nabraly směr Jičín a po krátkém opětovném seřazení u Olympie vyrazili na Mužský. Odtamtud vedl orientační závod se slepým itinerářem do Motomuzea v Borku pod Troskami a odtud ještě jedna spanilá jízda do kosmonoského kempu na večeři.