Autem také není ani v nejmenším. Jde o hru v komiksovém stylu, odehrávající se ve facebookovém prostředí. Je plná hádanek i rébusů. A byť v ní figurují otcové mladoboleslavského závodu Václav Laurin a Václav Klement, náskok budou mít vyznavači současné popkultury – nechybí odkazy například na filmy Kmotr či Smrtonosná past 3.

Jezero v Sadské
Kam vyrazit za venkovním osvěžením? Pískovny jsou oblíbeným místem ke koupání

Cílem je však přece jen podnítit zájem mladých o historii mladoboleslavské automobilky (obzvlášť v případě, že je k účasti ve hře nasměrovalo nahlédnutí do stejnojmenného tištěného komiksu, prošpikovaného historickými reáliemi; dostupného v rámci kampaně v síti prodejců škodovek). A také povzbudit zájem o současnou produkci společnosti.

Do hry se může pustit kterýkoli návštěvník facebookových stránek českého zastoupení automobilky Škoda, aniž by měl hlubší znalostí k době na sklonku 19. století, kdy v Mladé Boleslavi firma Laurin & Klement rozbíhala svoji činnost.

Projekt je určen širokému publiku

Herní příběhy obou pánů se totiž odehrávají v „alternativní současnosti“, do níž jsou historické postavy přeneseny. Hráči do děje aktivně vstupují prostřednictvím komunikační aplikace Messenger – a tím hru sami aktivně dotvářejí. Právě na jejich rozhodnutích závisí, ke kterému z trojice alternativních konců dospějí.

Projekt je vlastně určen úplně všem: mladým i těm už odrostlejším; fajnšmekrům i širokému publiku, pokud nejde o úplné starce. Tak lze alespoň vnímat vysvětlení Filipa Keresteše z oddělení marketingu Škoda Auto ČR.

„Oslovit chceme primárně teenagery, ale věříme, že komiksové pojetí zaujme i mileniály. S ohledem na tuto cílovou skupinu volíme charakter kampaně, která se opírá o influencery z řad geeků, streamerů, hráčů videoher, ale také sběratelů komiksů,“ shrnul Keresteš. A pokud by snad někdo pochyboval o přesném významu některého z použitých slov, odpověď je jasná: co je komiks, ví přece každý.

Psi patří mezi nejoblíbenější zvířecí kamarády lidí. Ilustrační foto:
Poplatky za psy se město od města výrazně liší. Nejčastější rasou je voříšek

Hráči, kteří se dostanou až do cíle, budou zařazeni do slosování o ceny. Hlavní výhrou je měsíční zápůjčka elektrovozu Škoda Enyaq iV, deset dalších obdrží sluchátka JBL – a na všech 50 vylosovaných úspěšných hráčů čeká prémiová verze tištěného komiksu: obohacená o dalších 14 stran příběhu (ta možná později bude nabídnuta i k prodeji).

Trvání hry je naplánováno do 15. září. Pokud bude mít projekt úspěch, na podzim by se fandové mohli dočkat dalšího komiksu.