Práce se odehrávají na 46. kilometru dálnice D10 a Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) informovalo, že stavba, která odstartovala v polovině září, běží podle harmonogramu a nenarušují ji ani nízké ranní teploty. „Stavba pokračuje vrtáním pilotů mostních objektů. (…) V uplynulých dnech byla navíc uvedena do provozu provizorní větev ve směru od Kosmonos na Prahu," uvedlo ŘSD na platformě X.

Nová mimoúrovňová křižovatka je navržena jako "spirálovitá turbo-okružní". „Její prstenec bude mít vnější průměr 140 metrů a bude dvoupruhový,“ připomíná na ŘSD na svém webu.

Stavbu provádí společnost Eurovia CS za cenu 737 milionů korun bez DPH. Hotová by měla být v roce 2025. ŘSD však opakovaně zdůrazňuje, že delší čekání se řidičům vyplatí. „Stavba motoristům přinese zcela jiné možnosti. Zlepší dopravní dostupnost průmyslové zóny Plazy, a navíc do ní bude v následujících letech zaústěna přeložka silnice I/16 v úseku Mladá Boleslav – Martinovice,“ uvádí ŘSD

Do prstence křižovatky bude zaústěno hned několik větví. Kromě obousměrné větve z přeložky silnice I/16 a obousměrné větve z průmyslové zóny půjde také o jednosměrnou výjezdovou na D10 na Turnov, jednosměrnou vjezdovou z D10 od Turnova, obousměrnou ze silnice I/38, jednosměrnou výjezdovou na D10 na Prahu a jednosměrnou vjezdovou z D10 od Pra­hy,

Aktuálně je provoz na dálnici D10 v místě prací veden v režimu 2+2 zúžené pruhy a rychlost je snížena na 80 kilometrů v hodině.