O zahájení stavby informovalo na svém středočeském twitterovém účtu Ředitelství silnic a dálnic ČR(ŘSD), kde uvedlo, že přestavbou stávající křižovatky  se „řidičům u Mladé Boleslavy otevřou zcela jiné možnosti".

Generální ředitel ŘSD Radek Mátl zdůraznil, že úprava křižovatky je nutná s ohledem na rozvoj průmyslové zóny východně od dálnice a bude sloužit k plynulému a bezpečnému napojení celé lokality východně i západně od dálnice D10 včetně areálu Škoda Auto. 

„Dalším důvodem je stavba plánované přeložky silnice I/16 v úseku Mladá Boleslav – Martinovice, která bude do křižovatky v budoucnu zaústěna. V rámci její přípravy je již zpracována dokumentace pro stavební povolení a probíhá proces majetkoprávního vypořádání. Zahájení stavby chystáme na rok 2025, kdy zprovozníme zahajovanou přestavbu mimoúrovňové křižovatky,“ sdělil.

Mapa přestavby MÚK KosmonosyMapa přestavby MÚK KosmonosyZdroj: Twitter/ŘSD Středočeský kraj

Nová křižovatka je podle vyjádření ŘSD navržena jako mimoúrovňová spirálovitá turbo-okružní. „Její úprava vychází z trasy stávající dálnice D10, napojení na silnici I/38, přeložky silnice I/16 a z napojení průmyslové zóny. Velké množství větví, které je potřeba do křižovatky zaústit, bude zajištěno propojením v turbo-okružní křižovatce nad stávající dálnicí D10,“ píše ŘSD. (Více o křižovatce zde a zde)

Ministr dopravy Martin Kupka při slavnostním zahájení stavby 14. září připomněl, že se jedná o jednu z investic, kterou stát v roce 2018 slíbil automobilce Škoda Auto. Jde podle něj o ojedinělý projekt, ve kterém stát, Středočeský kraj a společnost Škoda Auto společně připravily zlepšení dopravní dostupnosti průmyslové zóny Plazy

„Součástí projektu je i čtyřproudový most Laurina & Klementa přes dálnici D10, který postavila automobilka. Středočeský kraj připravil změnu územního plánu města Kosmonosy a chystá výstavbu silnice do průmyslové zóny v Plazech i k mimoúrovňovému křížení s dálnicí D10, které zahajujeme,“ shrnul ministr.