Během soboty a neděle proběhla další fáze přestavby mimoúrovňové křižovatky na dálnici D10 u Kosmonos. Doprava byla omezena z důvodu montáže podskružení mostů na nově budovaných nájezdech. Na dálnici se tvořily dlouhé kolony.

Stavba křižovatky nad dálnicí D10 u Kosmonos je podle stavitelů technickým unikátem. | Video: Deník/ Miroslav S. Jilemnický

Stejná akce je naplánována na tento víkend, tedy 22. - 23. června, ale na druhé části vozovky, z Liberce na Prahu. Řidiči by se tak měli připravit na jízdu v režimu 2+1 jízdní pruh.

Na konci května byla uvedena do provozu přímá sjezdová větev z dálnice D10 ve směru od Liberce do Kosmonos. Jedná se o úsek dlouhý 600 metrů. Na tuto akci navazuje právě podskružení mostů, které se odehrává o těchto víkendech. Dalším krokem bude betonáž mostovky nových mostů.

Fotogalerie: Přestavba mimoúrovňové křižovatky Kosmonosy, březen 2024

„Práce na přestavbě mimoúrovňové křižovatky na dálnici D10 u Kosmonos probíhá podle plánu,“ uvedla Iveta Štočková, tisková mluvčí Skupiny VINCI Construction CS, která stavbu provádí. Zprovoznění celé křižovatky je naplánováno na léto 2025.

Nová mimoúrovňová křižovatka je navržena jako spirálovitá turbo-okružní. Její prstenec bude mít vnější průměr 140 m a bude dvoupruhový. Zaús­těno do něj bude celkem devět větví – jednosměrná výjezdová větev na D10 na Turnov, jednosměrná vjezdová větev z D10 od Turnova, obousměrná ze silnice I/38, jednosměrná výjezdová na D10 na Prahu, jednosměrná vjezdová z D10 od Pra­hy, obousměrná z průmyslové zóny a obousměrná z přeložky silnice I/16. Velké množství větví, které je potřeba do křižovatky zaústit, je navrženo propojením v okružní křižovatce vystavěné nad dálnicí D10.

Mohlo by vás zajímat: Unikátní stavba křižovatky u Kosmonos nemá v zemi obdoby, říkají stavitelé

Stavba křižovatky nad dálnicí D10 u Kosmonos je podle stavitelů technickým unikátem. | Video: Deník/ Miroslav S. Jilemnický