Odbila 14. hodina. Během okamžiku se na třídě Václava Klementa vytváří kolona aut, která se jen pomalu posouvá směrem ke Kosmonosům a nájezdu na rychlostní komunikaci R10.

Už na podzim jste se v Boleslavském deníku mohli dočíst o úpravách, které by měly přinést uklidnění. Tehdy se hovořilo o nahrazení kruhového objezdu v Kosmonosech křižovatkou se systémem apendixů. Tento projekt byl ale během posledních měsíců ještě rozveden.

A co se tedy změnilo? Třídy Václava Klementa, hlavní dopravní tepny spojující Staré město se sídlištěm, se změny ve výsledku budou týkat v délce od křižovatky s Husovou ulicí, jež by měla být řízena semafory, až po Boleslavskou ulici v Kosmonosech.

Nejzásadnější změnou je však rozšíření komunikace 
v délce od Bondy centra až 
k nynějšímu kruhovému objezdu v Kosmonosech. Čtyři proudy značně urychlí cestu například zaměstnancům automobilky, cestujícím domů ze zaměstnání.

„Ideální by bylo, aby město zajistilo projektovou i tendrovou dokumentaci a kraj tak získal hotový projekt s mašličkou navrch. To by byla nejrychlejší a nejefektivnější cesta," odhaduje Adolf Beznoska, náměstek primátora a poslanec.

Na projektu spolupracuje kromě města a Středočeského kraje také společnost Škoda Auto a město Kosmonosy.

Právě z pozemků Škody se bude při rozšiřování dílčím způsobem ukrajovat.

Na stavební práce na třídě Václava Klementa plynule naváže změna parametrů výjezdů ze všech sousedních ulic. Například z Erbenovy, Máchovy, Jana Palacha nebo 
17. listopadu.

Není se však třeba obávat velkých změn. Vzpomenete si, jak vypadala ještě nedávno křižovatka ulic Havlíčkova a U Stadionu? Zde došlo totiž ke stejným úpravám.

Každá z navázaných ulic se rovněž dočká oprav v úseku až 50 metrů od napojení.

„Třída Václava Klementa se stane krajskou komunikací. Na místní komunikace totiž nelze získat dotaci, která už nám byla uznána. Žádná negativa to ale nepřinese. V případě, že by kraj nechtěl do její údržby investovat, je město odhodláno tuto povinnost převést smluvně na sebe," pokračuje Beznoska.

Ke změně statusu frekventované silnice vede město rovněž fakt, že krajská komunikace nesmí končit na silnici nižší třídy. K této situaci by totiž došlo po výstavbě Severovýchodní tangenty.

Ve chvíli, kdy budou obě komunikace hotové, získá tedy kraj pohodlnou objízdnou trasu, jež ušetří řidičům, kteří by například kvůli nehodě na R10 zůstali trčet v koloně, spoustu starostí.

Zatím je velmi brzo na to mluvit o tom, jak ovlivní stavba za 140 milionů korun život ve městě nebo jakým způsobem bude ve svém průběhu rozdělena na etapy. Jednoduché to jistě nebude.

Půjdou-li veškerá jednání podle plánu, stavět by se mělo začít příští rok.