Ve středu zájmu zůstává také čínský trh, naopak poněkud ustrnul dobře rozjetý kontrakt v Itálii. „Tam působíme v okolí města Bari, kde tamní distributor dodává naše klášterské pivo tzv. na klíč, tedy na telefonickou objednávku. Není to podle našich představ, ale stále o dalších možnostech jednáme,“ podotkl Špryňar.

Naopak velice pozitivně se jeví jednání o nových akvizicích v Rumunsku, nadějné jsou i dodávky do Ruska, Ukrajiny a Gruzie. Právě v rusky mluvících zemích je zájem zejména o „jedenáctku“.

Pivovar se svou expanzí míří i na mongolský trh. „V těchto dnech se v mongolském Ulánbátaru koná velký veletrh potravinářského zboží. Naše pivo tam propaguje viceprezident mongolsko-české obchodní komory. Představujeme tam celý náš sortiment. Zatím si ale netroufnu tipovat, o které pivo bude zájem. Mongolský trh je pro nás zatím velkou neznámou, ale jsem mile překvapen, jaký zájem Mongolové o naše pivo projevují,“ řekl Špryňar.

Zajímavostí podle něho je i fakt, že zatímco je trendem prodlužovat termíny splatnosti, klášterský pivovar jde opačnou cestou. „Nabízíme sice prvotřídní servis, ale podmínkou kontraktu je platba předem. To je z našeho hlediska velice důležité a nám se to zatím daří,“ dodal Špryňar.