Zmiňované vozy obstály jako „nejbezpečnější“ testované vozy své třídy ze všech aut, které organizace European New Car Assessment Programme se sídlem v belgické Lovani v nárazových testech prověřovala v roce 2021: enyaq mezi SUV (se ziskem 86 procent z celkového možného počtu bodů) a nová fabia (jež uspěla na 78 procent) mezi kompaktními automobily.

Mladoboleslavské vozy zabodovaly zejména hodnotami v oblasti ochrany cestujících: zde má enyaq 94 procenta maximálně dosažitelných bodů za bezpečí dospělých a 89 procent v případě dětí; nová fabia získala 85 procent bodů za ochranu dospělých a 81 procento za děti.

close Vozy Škoda Enyaq iV a čtvrtá generace Škody Fabia obstály jako „nejbezpečnější“ testované vozy své třídy ze všech aut, které organizace European New Car Assessment Programme se sídlem v belgické Lovani v nárazových testech prověřovala v roce 2021. info Zdroj: Škoda Auto zoom_in Vozy Škoda Enyaq iV a čtvrtá generace Škody Fabia obstály jako „nejbezpečnější“ testované vozy své třídy ze všech aut, které organizace European New Car Assessment Programme se sídlem v belgické Lovani v nárazových testech prověřovala v roce 2021.

Mluvčí Škody Auto Martin Preusker současně připomněl, že obě auta obdržela nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Na to jsou nicméně ve firmě už „zvyklí“: již přes deset let jiné hodnocení neviděli. Od roku 2008 dostalo pět hvězd všech 14 testovaných nových modelů škodovek. A fabia – tehdy ve třetí generaci – získala ocenění jako nejlepší ve své třídě už v roce 2014.

V souvislosti s aktuálnímu úspěchy, jichž se podařilo dosáhnout i po zpřísňování kritérií hodnocení (přičemž se posuzují nejen samotné nárazy a jejich následky, ale také možnosti bezpečné záchrany a vyproštění posádky), připomněl vedoucí komunikace produktu Christian Heubner základ obou aut. Model enyaq je postaven na základě modulární platformy koncernu Volkswagen pro elektromobily (MEB) a nová fabia vychází z modulární platformy MQB A0, která mimo jiné poprvé umožnila využití sedmi moderních asistenčních systémů. Právě jejich hodnocení se do výsledku v posledních letech promítá stále výrazněji – už opravdu nejde jen o výsledky výsledky nárazových testů.