Revitalizace jedné z důležitých komunikací ve městě automobilů nabrala zpoždění.

Říjnový termín zprovoznění Ptácké ulice v Mladé Boleslavi se už nestihne. To lze říci s maximální jistotou. Další cílovou metou, kdy by se mohlo touto ulicí znovu jezdit je konec letošního listopadu.

„Všichni zainteresovaní dělají maximum pro to, aby se Ptáckou ulicí na konci listopadu dalo jezdit," řekl vedoucí stavebního odboru  Bohuslav Devátý.

Podle jeho slov má skluz v postupu prací na Ptácké několik příčin. „Původně se počítalo s tím, že pojede jen tato stavba," říká vedoucí stavebního odboru. Mimo jiného se rozjela demolice bývalého lihovaru, komplikace měla přeložka sítí Škoenerga a do všeho zasahoval také archeologický výzkum.

„My jsme o archeolozích věděli, nějakým způsobem jsme jejich činnost vysoutěžili s limitem do dvou milionů korun," říká vedoucí stavebního odboru.

Původně se ale nepočítalo s průzkumem části naproti bývalému lihovaru. Rada města rozhodla, že by bylo určitě vhodnější tuto část celou odtěžit. Tím se ale výrazně zvýšily náklady na archeologický průzkum a    v žádném případě ho nejde zahrnout do původě vysoutěžené zakázky.

V pondělí se uskutečnilo jednání s archeology o ceně dalšího výzkumu.  „Cena dalších prací archeologů by neměla přesáhnout dva miliony korun. To umožňuje uspořádat takzvanou malou soutěž," říká odborník na stavební akce města Ivan Rudiš. 

V praxi to znamená, že by do tří týdnů až měsíce mohly práce na místě pod hradem proti bývalému lihovaru zase pokračovat. V těchto místech totiž archeologové už několik týdnů nepracují.

„Nám to umožňuje zatím asanovat skálu nad tímto místem,  takže vlastně žádný prostoj nevzniká," říká k tomu Bohuslav Devátý.  Podle jeho slov by stejně nebylo možné provádět zpevňování skalního útvaru a archeologický průzkum současně.

Podle našeho zjišťování stavu tedy trochu zaskřípalo „něco" kolem archeologického zkoumání. Musí se vypsat nová malá soutěž, aby bylo možné činnost archeologů na Ptácké dokončit.

„Zjišťujeme nyní možnosti, jak Ptáckou ulici udělat tak, abychom nezasahovali pod původně položené dlažební kostky, ale naopak jsme ji v těchto místech o několik decimetrů vyvýšili," říká nahlas možnosti dalšího postupu vedoucí stavebního  odboru.

„Zvednutí komunikace o čtyřicet centimetrů ale musíme projednat se správci všech sítí. Jde o to aby z jejich nově uložených potrubí dosáhly na povrch uzávěry. Jedná se jak o vodovody, tak o plynové potrubí," řekl Ivan Rudiš.

Jednou z možností, jak pomoci dopravě, je průjezd přes bývalý lihovar, o kterém město jedná s automobilkou.   Tím by se provoz z části obnovil.