Finále! Třetí etapa silničního obchvatu města Mladá Boleslav bude hotová zřejmě do konce tohoto roku. V podstatě dokončená již je nově postavená část třetí etapy a nyní probíhá rekonstrukce původní silnice v Průmyslové ulici.

Takzvaná přeložka silnice I/38 vede od sjezdu z rychlostní silnice R10 u 13. brány Škody Auto, přes kruhový objezd, zmíněnou třetí etapu, která vznikla na nevyužívaném a zarostlém pozemku v Průmyslové ulici, a ústí na kruhovém objezdu v Kosmonosích poblíž Lidlu. Obchvat dále pokračuje po již dříve vybudovaných etapách kolem 9. základní školy, přes Radouč a Debř zářezem ve skále. U Debře se napojuje na silnici na Bělou pod Bezdězem v místě křížení s Ptáckou ulicí.

Letecké snímky

Boleslavský deník získal letecké snímky třetí etapy obchvatu, které vidíte pod článkem. Jsou seřazeny shora ve směru jízdy od Lidlu ke kruhovému objezdu u 13. brány Škody Auto. „Nejde ale o panoramatické snímky celé etapy,“ vysvětluje známý mladoboleslavský fotograf Bohumil Rosenkranz, který snímky pořídil. Vzhledem k prostoru jsme vybrali snímky s částmi etapy, které na sebe ale nenavazují.

Od nového obchvatu si obyvatelé slibují, že se výrazně ulehčí centru města i příměstským částem. Podle všeho by totiž měly kamiony z Prahy, Jičína i Liberce směřovat na Českou Lípu a další tranzit právě po obchvatu. Na značnou kamionovou dopravu si stěžují lidé hlavně v centru města a také například v Bezděčíně, kde je poblíž sjezd z rychlostní silnice R10.

„Klepou se nám domy, praskají omítky, je tu hluk a člověk aby se bál přejít ulici,“ shodují se obyvatelé Bezděčína téměř na každém setkání s komisí pro příměstské části města Mladá Boleslav.

Mnohé navíc rozčílilo, že nebyl zakázán vjezd kamionům do města po slavnostním otevření druhé etapy obchvatu. Problém byl v tom, že ještě nebyla realizována třetí etapa obchvatu a kamiony byl tak naplno jezdily po nepříliš stabilní staré silnici.

Podle vedení města se už teď začínají chystat změny, které by měly platit ihned po dokončení poslední etapy obchvatu. Následně by mělo město získat do vlastnictví původní trasu silnice I/38, která vede centrem Mladé Boleslavi (po Jičínské ulici, Jaselské a Ptácké ulici). Tím by získalo de facto nadvládu nad touto trasou a mohlo by konečně zakázat vjezd kamionů do města.

„Zadal jsem dopravní skupině, aby začala připravovat projekt na omezení vjezdu nákladních vozidel do města jako celku. Jakmile bude zkolaudovaná přeložka silnice I/38 a eventuálně převezmeme Jaselskou ulici do majetku města, chceme být připraveni,“ řekl primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati.
Podle něho chce mít město přesně vymezeno, kde a v jakých ulicích zakáže vjezd nákladních vozidel. Ta budou směrována právě na dokončovaný obchvat města.

„Domlouvali jsme se, že by se měl zakázat vjezd vozidel nad devět tun po celém městě. V té době už bude hotova objezdná trasa na Českou Lípu a nebude důvod, aby tato vozidla, která jezdí jen tranzit, projížděla přes město,“ řekl Nwelati.

Podle něho bude ale platit výjimka pro vozidla, která zajišťují zásobování obchodů, automobilky či jiných firem.

Oprava Jaselské

Město také plánuje, že provede rekonstrukci Jaselské ulice, kterou získá do majetku. Už teď tam například staví takzvanou Jaselskou shybku, která propojí tuto ulici s Ptáckou ulicí. Zatím ale není jasné, jestli odtamtud zmizí hlučné a nepříliš komfortní dlažební kostky.

„Je to součást historické zóny, takže kostky z tamní silnice asi nezmizí, ale ulice se musí opravit. Plánujeme tam sdruženou investici s firmou VaK a dalšími firmami,“ řekl šéf dopravního odboru Magistrátu Josef Macoun.

Začátek – kruhový objezd

 

Čás obchvatu v Průmyslové ulici vedle Transcentra

 

Zatím jen polovina nové kruhové křižovatky v půlce Průmyslové ulice

 

Kruhová křižovatka na konci obchvatu u silnice R10 a 13. brány automobilky