Přesně týden je Jiří Bouška ve funkci prvního náměstka primátora. Kandidoval za Volbu pro Mladou Boleslav, která se spojila s Hnutím ANO 2011, a díky osmi mandátům, které se jim podařilo získat, se do jeho kompetence dostal odbor dopravy a silničního hospodářství, odbor správy majetku města, odbor řízení projektů a na starosti bude mít i spolupráci s firmou Škoda Auto. Co je pro něj v tuhle chvíli prioritou a jaká byla koaliční vyjednávání? Nejen o tom se rozpovídal pro Boleslavský deník.

Vraťme se ještě jednou k výsledku komunálních voleb. Zazněla kritika na adresu složení koalice, logicky se někteří lidé ptají, proč vaše spojení nemá náměstky dva?

Myslím si, že kontinuita práce je pro město důležitá. Díky výsledkům voleb jsme mohli navázat na spolupráci z předchozího období a složení vedení města mi přijde maximálně fér i s ohledem na respektování hlasů voličů. Vetší prostor pro diskuzi dává i rozložení křesel v radě města, kde má ODS pět hlasů, my máme čtyři a TOP 09 dva.

Přece jen ale došlo k přesunu určitých oblastí, některé pod vás spadají nově, co je pro vás v tuto chvíli klíčové?

Chtěli jsme získat kompetence pro některé odbory, které korespondují s naším volebním programem, jsou to oblasti, kde si myslíme, že můžeme pro město hodně udělat. Klíčové je pro mě to, že koaličně máme sedmdesátiprocentní podporu zastupitelstva a budeme tak mít relativní klid na práci. Když vidím, jak těžko vznikají koalice v některých městech, moc si nedokážu představit jejich každodenní fungování. Hodně času a energie jim zabere boj o pozice a složitá vyjednávání. Jsem rád, že tohoto jsme z velké části ušetřeni.

Mnoho lidí si stěžuje, že se v Boleslavi nic nezmění a volby byly k ničemu. Jaká pozitiva byste jim na výsledcích voleb ukázal?

Volby ukázaly názor lidí, kteří tu žijí, tedy alespoň těch, co k volbám přišli. Je to ocenění práce vítězné strany a nakonec i celé koalice, která získala v součtu o dva mandáty více, než měla v minulém období. Navíc výhodu toho, že se koaliční partneři znají, spatřuji v tom, že spolupráce fungovala, teď se sice malinko změnily poměry sil, ale nemusíme ztrácet čas nějakými dohady, víme, kdo čemu rozumí a dokážeme spolu mluvit. To dává klid na práci.

Hned po volbách padala ze všech stran ujištění, že vedení města bude více spolupracovat s opozicí. Jak?

Určitě bychom byli rádi, pokud s tím opoziční zastupitelé budou souhlasit, aby se více zapojili. Já sám za sebe nemám problém spolupracovat s kýmkoliv napříč celým zastupitelstvem, to myslím platilo i v minulém volebním období, dveře jsou u mě vždy otevřené komukoliv. Nemluvím jen o zvolených stranách, jsem ochoten se věcně bavit s kýmkoliv, myslím, že třeba Strana zelených to může potvrdit.

Nově pod vás bude spadat odbor dopravy, je to jedna z těch klíčových oblastí, o nichž jste v souvislosti s volebním programem mluvil?

Je to tak, parkování a doprava obecně je téma, kterým se chceme hodně podrobně zabývat. Dalším důležitým odborem je řízení projektů, kde jde především o to, abychom byli schopni opět do Boleslavi dostat maximum peněz z dotací.

Co je pro vás v tomhle volebním období prioritou?

Jednoznačně musím odpovědět, že je to dotažení rozjetých investic. To znamená, aby se podařilo dokončit a zprovoznit krytý bazén, dostavět sportovní halu, dotáhnout do konce úpravy ulic Mládežnická a U Stadionu… A pak bude velkým tématem systém parkování, to bude zapotřebí rozštípnout. To bude další koncepční materiál, který by měl fungovat i v mnohem vzdálenější budoucnosti, než je jedno volební období. Oblast parkování je v Boleslavi velké téma, které je potřeba pořádně rozmyslet. Už druhým rokem jednáme s lidmi, vytváříme parkovací místa a zóny s parkovacími kartami, ale je to ještě běh na dlouhou trať. Těch řešení ale ve skutečnosti moc není, bude tedy nutné vybrat jednu z těch možností, které připadají v úvahu. Aut je prostě v Boleslavi mnohem víc, než tady kdy bude parkovacích míst.

Jak chcete podporovat sport? Objevuje se ale kritika na vaši adresu v tom smyslu, že se protěžují velké sporty jako je fotbal, hokej a ve vašem případě i florbal, který sám hrajete.

Celkem široká otázka, na kterou se nedá odpovědět pár větami. Pod podporou sportu si každý představí něco jiného. Obecně si myslím, že by město mělo vytvářet kvalitní podmínky pro všechny, kteří chtějí sportovat, ať už se jedná o sportovce rekreační, organizované, o děti nebo o dospělé. Podporou sportu se může myslet rozvoj infrastruktury (hřiště, in-line dráhy, venkovní posilovny, bazény, haly), podpora finanční, metodická… Uvidíme, zda se podaří zpracovat nějaký dlouhodobý koncepční dokument, který bude většinu z toho řešit. Jinak já osobně moc nerozumím kritice podpory velkých sportů. Jsme město, kde se hrají čtyři nejvyšší soutěže v ČR. Chodí na ně i tisíce diváků, sportovci jsou vzory pro mladé, kluby s mládeží kvalitně pracují. Nevím, proč bychom ty, kteří tu během dlouhých let něco kvalitního vybudovali, neměli podpořit.

Před vámi stojí ale i problematický projekt, o kterém se toho moc neví, a to je stavba třídírny odpadů. Jak to vypadá v tuto chvíli?

Je pravda, že to je další velké téma. Samozřejmě se to nějakým způsobem řeší, i když skutečně se kolem toho vyskytly určité problémy. Čekalo se, že v roce 2014 se začne stavět, jenže ještě předtím bude potřeba ale určité věci dořešit, a jen co bude jasněji, dozví se lidé víc.

Co byste v Boleslavi ještě rád změnil mimo to, o čem jsem dosud mluvili?

Určitě bych rád dokončil síť cyklostezek ve městě. Už víme, že se nám podařilo získat další dotaci, takže snad doděláme cyklostezky od Havlíčkovy ulice a Mjr. Frymla až k Bondy centru, a pak se chceme pustit do centra města.