Odbory dění kolem Škoda Auto detailně zkritizovaly také ve svém týdeníku Škodovácký odborář. Podle vyjádření Povšíka mají určité indicie, které je vedou k tomu, aby si myslely, že automobilka hodlá přesunout výrobu některých důležitých modelů na Slovensko, do Bratislavy. To by se mělo týkat kupříkladu modelu Superb. „Superb je vlajková loď a nejlepší produkt České republiky. Jezdí v něm vláda, ústavní činitelé, a tito vždy jezdili v produktech naší země. Velmi by nám přesun vadil,“ zdůraznil Povšík a připomněl, že se již v minulosti odborům podařilo odvrátit přesun výroby do Turecka.
„Dále jsou tu indicie, že by nám mohl odejít Kodiaq a také Fabia Combi, která je finančně dostupná a oblíbená pro zákazníky v ČR a na východě,“ zmínil předseda a dodal, že pokud by k tomu všemu došlo, v Mladé Boleslavi by zůstaly jen „hůře prodejné modely“. „My ale potřebujeme vydělávat peníze, zaměstnávat hodně lidí, vyrábět a prodávat, abychom měli na bonusy a udrželi zaměstnanost, což je nyní potencionálně ohrožené,“ poznamenal.
S tím prý souvisí také stále trvající zatížení České republiky aférou Dieselgate, za velké emisní zatížení totiž stále hrozí také vysoké pokuty. „Potřebuje tak 2 roky úlev od Evropské unie, abychom se zkonsolidovaly po koronaviru. Je toho teď hodně. Až se rozzlobíme, tak budeme zlí a zastavíme pásy,“ doplnil předák.
Nástupce Bernharda Maiera zvolí v srpnu
Zda se mají odbory opravdu čeho obávat, automobilka nekomentovala. „Nástupce pana Maiera na postu předsedy představenstva společnosti bude v souladu s českou legislativou zvolen při prvním zasedání představenstva společnosti Škoda Auto v srpnu 2020, následně bude jméno zveřejněno. Tento postup byl mimo jiné zvolen i z důvodu zachování kontinuity a hladkého předání potřebné agendy,“ uvedla za společnost Kamila Biddle.
Podle ní není možné, aby se nyní automobilka vyjádřila k budoucnosti výrobního plánu – tedy k přesunu výroby důležitých modelů na Slovensko.
Velmi důležitou ale není automobilka pouze pro odbory. Velké projekty táhne také ve spolupráci s městem Mladá Boleslav. „Pro Mladou Boleslav je Škoda Auto důležitým partnerem a spolupráce s ní si nesmírně vážíme, proto věříme, že se jí bude dařit i nadále,“ sdělila mluvčí města Šárka Charousková, zdůraznila ale, že komentovat interní procesy automobilky či cokoliv předjímat, městu nepřísluší.