Jak přilákat turisty do města, a nejen do Škoda Auto Muzea? Řešení chce najít přímo muzeum s Kulturou města Mladá Boleslav, a. s. Vznikl totiž projekt spolupráce na bázi cestovního ruchu.

„Cílem spolupráce je zvýšit turismus ve městě a nabídnout návštěvníkům kromě prohlídky Škoda Auto Muzea památky, sportovní a kulturní vyžití, koncerty nebo výstavy,“ uvedl Pavel Filip, ředitel Kultury města Mladá Boleslav, a. s.

Do muzea přijíždí ročně na sto tisíc návštěvníků. Většina z nich přijede pouze na tuto prohlídku. Nově však bude lidem nabízen bohatý celodenní program. „Nebudeme nabízet k prohlédnutí klasické památky, ale také směřovat programy i ke konkrétním datům. Například konání Dobového leteckého dni, Středověkého jarmarku, Festivalu na kopečku nebo k významným koncertům,“ řekl Pavel Filip.

Během měsíce srpna obesílá Škoda Auto Muzeum nabídkový dopis přibližně sto dvaceti cestovním kancelářím i agenturám. Letos se díky spolupráci nabídka rozšíří nejen na nabídku muzea, ale také na nabídku města. Dopis se společnou turistickou nabídkou bude v září rozesílat i Kultura města, a. s. do škol, institucí, zájmových sdružení, měst. „Máme zájem expandovat i do zahraničí. Například Dobový letecký den je ojedinělá akce, která by byla velmi atraktivní pro zahraniční turisty,“ objasnil Filip.

Jak Kultura města, a. s., tak i Škoda Auto Muzeum bude sledovat nárůst turistů. „V příznivém případě vznikne v lednu 2009 společný tištěný materiál reprezentativní úrovně,“ podotkl Filip. Tištěná brožura by byla například k dispozici v pražských hotelích.

Kultura města Mladá Boleslav, a. s. a Škoda Auto Muzeum již společné projekty mají. Jsou jimi například Jarní jazzové dny, které se konají jak v Domě kultury, tak i v prostorách muzea. Od loňského roku také spolupracují na Festivalu evropských filmových úsměvů.