Máte za sebou jednání s odboráři, oddechl jste si?
Určitě. Já si myslím, že to bylo pro všechny velmi náročné a vyčerpávající. Jsem rád, že se můžeme vrátit zase k normální práci, protože to je náš hlavní úkol. Vracíme se k normální práci a jsem rád, že to už skončilo.

Když jste nastupoval do Škody Auto, jeden z prvních dotazů Boleslavského deníku zněl, zda se neobáváte jednání s odbory. Vy jste se tehdy usmíval. Když to zhodnotíte, bylo to horší, nebo naopak poklidnější než vaše představy?
Jednání ve Škodě Auto jsou tradičně tvrdá a zdlouhavá. Takže jsem přibližně měl představu, co nás čeká. Některé věci mne překvapily, ale myslím si, že jsme došli k dobrému výsledku a lidé se mohou těšit na velmi slušné přidání. Platy ve firmě zůstávají na velice slušné úrovni. Jsou na úrovni, které může firma akceptovat, zůstali jsme na samé hranici, kterou si můžeme dovolit, jednání byla tvrdá, odbory z nás dostaly víc, než bylo naše maximum.

Do jednání jste nastupovali s určitými hodnotami, kam až můžete jít. Dopadlo to tak. jak to dopadlo. Jednu chvíli vše nasvědčovalo tomu, že jste se naštvali a řekli odborářům: Ne! Poté nastal obrat. Co kdybyste to Ne! řekli dříve, nemyslíte si, že jednání by skončila dříve a pro vás příznivěji?
Já jsem se nechtěl vůbec naštvat a my jsme se ani nenaštvali. Řekli jsme, že poslední nabídku dáváme časově omezenou do konce týdne. A bohužel jsme se dál nedostali, takže jsme pouze deklarovali to, co jsme řekli. V tom nebylo žádné naštvání, tady nemají osobní emoce co dělat. My jsme akorát museli jasně říci, že teď už jsem na hranici a dál už nemůžeme jít. A bylo potřeba to dát najevo. Takže tam naštvání bylo akorát v médiích.

Představovali jste si scénář, kdybyste se v tom posledním kole nedohodli?
Myslím si, že by se ta situace mohla vyhrotit a dostali bychom se asi do stavu, kdy poškozujeme firmu. Myslím si, že jsme se dohodli ne za pět minut dvanáct, ale za minutu dvanáct. Pro obě strany to dopadlo dobře. Pokud by došlo k větším střetům, byly by obě tyto strany poškozeny.

Řekl jste, že na personálních nákladech budete muset vydávat stovky milionů korun ročně navíc. Právě jste předal organizaci Zdravotní klaun, která má za cíl zpříjemňovat dětem pobyt v nemocnicích, půlmilionový šek. Budete v těchto podporách dále pokračovat?
Samozřejmě, že ano. To patří k naší povinnosti. Když porovnáme objem mzdových nákladů, který je 12 miliard korun, tak nám samozřejmě musí zbýt peníze na podporu Zdravotního klauna, na podporu Národního divadla, na podporu dalších věcí v Mladé Boleslavi. Ono se to nezdá, ale Škoda Auto podporuje mnoho věcí v oblasti charity, sportu, kultury. Bez toho to nejde, jsme hlavní firma v regionu.

V poslední době jste se Zdravotním klaunem setkal mnohokráte, co si o této myšlence myslíte vy osobně?
Myslím si, že je to super. Pobyt v nemocni je těžký pro každého, pro děti zvláště. Hodně onemocnění je do určité míry psychické a když někdo dokáže děti povzbudit, je to skvělé. Viděl jsem klauny v akci, je to věc, která je založená na nadšení lidí a viditelně funguje. To, že tohhle můžeme my jako firma podpořit finančně i automobily, to je skvělé. Mimo toho se mi strašně líbí ty pomalované fábie.

Předání šeku jste načasovali schválně po skončení vyjednávání s odbory?
Hodně věcí se odsouvalo, protože jsme veškerý čas trávili vyjednáváním, takže se snažíme věci dohnat, ale přiznám se, že nevím, zda to bylo dlouhodobě naplánované (Jahn se otáčí k asistentovi, který potvrzuje, že akce byla plánována dávno před jednáním s odbory). Bylo to dlouhodobě naplánované.

Šek je na půl milionu korun. Může se Zdravotní klaun těšit na další podporu, na další auto?
Nechci předbíhat, ale právě jednáme o další spolupráci. V každém případě mohu říci, že budou mít naši velkou podporu. Hledáme možnosti, jak třeba obměnit vozy.