ON-LINE reportáž ke koronaviru najdete ZDE

Učitelům se podle něj mohou vrátit „úplně jiné děti“. Současný stav je totiž velmi ovlivnil, působí na ně sociální a vrstevnická izolace.

Další potíže, které mohou nastat, jsou podle něj i v tom, že děti přijdou zpět z různě podpůrného prostředí. Jinými slovy: s někým se doma rodiče učili a někdo na všechno zůstal sám.

V neposlední řadě pak varuje před tím, že nemusí fungovat zaměření pouze na výuku a výkon. „Kolektiv bude velmi nesourodý tím, co zažil. Vyhladovělý po vrstevnickém kontaktu. Kvůli tomu předpokládáme větší výskyt projevů rizikového chování,“ popsal Zavadil. Mezi to v extrémních případech patří i nevhodné užívání sociálních sítí, kyberšikana, sebepoškozování, rozvoj úzkostí či dokonce zneužívání návykových látek.

Těžká ale situace může být i pro rodiče. Ti prý mohou trpět strachem, úzkostmi či nejrůznějšími obavami. A v neposlední řadě může složitost chvíle dopadnout i na učitele. „Také jsou pořád ,jenom' lidi,“ doplnil.

Společnost tak chce být nápomocná školám a učitelům. Dohromady dává speciální metodiku, kterou jim poskytne.