Podle starosty Mnichova Hradiště Ondřeje Lochmana je podmínkou plánované rekonstrukce především vybudování koncového dopravního terminálu u vlakového nádraží.

Snahy o proměnu Masarykova náměstí jsou staré čtvrt století. V jejich začátcích se objevila například myšlenka, že se autobusové nádraží přestěhuje z náměstí k tomu vlakovému nebo že autobusové zastávky budou rozprostřeny po celém městě.

Zásadní zlom přišel až v roce 2015. „Tehdy jsme uskutečnili plánovací setkání s veřejností, kde na základě připomínek a požadavků obyvatel Mnichova Hradiště vzniklo zadání pro architektonickou soutěž,“ připomněl starosta a doplnil, že na základě tohoto zadání byl na konci roku 2016 vybrán návrh drážďanské kanceláře Rehwaldt Landschaftsarchitekten.

 

V současné době probíhají nezbytná povolovací řízení. „V letošním roce umožníme na náměstí energetikům a plynařům výměnu jejich sítí,“ uvedl Lochman, podle kterého by při hladkém průběhu příprav měla celková rekonstrukce náměstí začít v roce 2019. 

Město se chce ucházet o dotace z fondů Evropské unie a ministerstva dopravy.

Co čeká podle projektu autobusové nádraží? „Kouzlo schváleného projektu spočívá v tom, že autobusová zastávka u radnice sice zůstane, ale autobusy tam už nebudou čekat,“ vysvětlil starosta a dodal, že autobusy budou mít své stání na nově vybudovaném koncovém terminálu u vlakového nádraží.

Na terminál se Mnichovo Hradiště uchází o evropskou dotaci ve výši pětadvacet milionů korun. „Jistotu, že peníze dostaneme, bychom měli mít už letos na jaře,“ dodal Ondřej Lochman.

Dalším cílem radnice bylo, aby se na revitalizovaném náměstí příliš nesnížil počet parkovacích míst. A záměr pravděpodobně vyjde, parkovací kapacita by totiž měla klesnout pouze ze stávajících pětaosmdesáti na osmdesát.