Už před Vánoci proto vedení města pro majitele chytrých telefonů spustilo aplikaci Lepší místo, ostatní mohou využít webovou stránku www.lepsimisto.cz.

Stačí problém vyfotit, krátce okomentovat a poslat. Tím pádem se problém automaticky zařadí na mapu a pak už stačí sledovat, jak a kdy ho radnice bude řešit.

Jak se aplikace rozšířila mezi veřejnost? A kolik a jaké konkrétní nedostatky už město muselo řešit? To už jsou otázky na starostu Ondřeje Lochmana.

„Využívání aplikace se zatím pomalu rozjíždí. V současné době jsme rádi, že se její existence postupně dostává do povědomí obyvatel," vysvětlil starosta Mnichova Hradiště.

Nefunkční veřejné osvětlení, rozbitá lavička

Poznamenal, že obyvatelé naposledy upozornili například na nefunkční lampu veřejného osvětlení v ulici Přestavlcká či špatně provedenou komunikaci ze zámkové dlažby na konci ulice V cestkách. Oba nedostatky jsou stále ještě v řešení, zatímco další dva už jsou dle statusu na webu vyřešeny. Jednalo se například rozbitou lavičku v lokalitě Za Zámeckou zdí, kde scházel i odpadkový koš, a chybějící nástupiště autobusu od Sychrova na Pazdernu. Cestující tu na autobus čekali v příkopu. „Podle dohody se společností Arriva Střední Čechy zastavují autobusy na točně v obou směrech," odpověděl na dotaz pracovník projektového řízení Ondřej Šindelář, který web Lepší místo sleduje každý den a jednotlivá upozornění předává konkrétním úředníkům.

„Zatím je fungování aplikace na počátku. První vyhodnocení plánujeme na březen. Navíc teď, když je sníh, toho není moc vidět. Očekáváme, že více příspěvků budeme přijímat na jaře, když sníh roztaje," konstatoval starosta.

Než město aplikaci spustilo, předpokládalo, že největší aktivitu zaznamenají zhruba od března do října. „Odhadujeme, že za toto období by nám mohlo přijít pět až deset oznámení měsíčně," dodal Ondřej Lochman. Radnici aplikace v první řadě ušetří nejen čas, ale také získá lepší přehled o tom, zda nedostatek někdo řeší, případně zda se o něm ještě vůbec neví.