VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlavní nádraží se bourat bude, potvrdily České dráhy

Mladá Boleslav /EXKLUZIVNĚ/- Náměstek hejtmana Povšík vyslyšel přání veřejnosti a nechal plány na přestavbu nádraží předělat.

16.9.2011 5
SDÍLEJ:

Hlavní nádraží v Mladé Boleslavi. Foto: Deník/Tomáš Ježek

Hlavní vlakové nádraží možná získá zcela novou podobu. A nemusí to být skleněná verze, kterou před rokem veřejnosti představil náměstek hejtmana Robin Povšík. „Podařilo se mi s Českými drahami uzavřít dohodu, že připraví ještě jeden nový projekt, který by měl do dané lokality lépe zapadnout,“ oznámil Povšík. Reaguje tak na nedávnou petiční akci a připomínky několika stovek občanů Mladoboleslavska.

Nová verze ovšem podle zjištění Deníku neznamená, že by se zachovala stávající stará nádražní budova. Ta je podle jejího majitele Českých drah v katastrofální stavu a měla by se každopádně zbourat. „S opravou v Mladé Boleslavi rozhodně nepočítáme, chceme novou budovu. Nyní zahajujeme práce na nové studii,“ potvrdil Jiří Skalický, ředitel regionální správy majetku ČD.

Zástupci občanů: S tímto řešením jsme spokojení

Tento postup vyhovuje i občanské veřejnosti. Například Jan Kurka z občanského sdružení Téma dne říká, že zastupoval hlas veřejnosti, kterému se nelíbil navrhovaný projekt nového nádraží vypadající jako skleník. Se samotným bouráním původní budovy rovněž problém nemá. „Původní návrh skleněné budovy se nám nelíbil. Jsme spokojeni, že politici reagují na podněty občanů a jakým směrem se věc ubírá. Nicméně bychom uvítali, kdyby České dráhy v budoucnu konzultovaly nový návrh s veřejností,“ říká.

Spokojeni jsou i historici, například Karel Herčík, a to je velmi důležité vzhledem k předchozí kritice, že budova má údajně historickou hodnotu a neměla by být bourána. Budova však nemá hodnotu vůbec žádnou a navíc se nehodí do okolní zástavby průmyslových hal.

Historik: Drážní budova nemá žádnou historickou hodnotu!

„Tato drážní budova z roku 1865 nemá vůbec žádnou historickou hodnotu. Je naprosto v pořádku, když bude zbourána a přestavěna, protože jsem se informoval, že do staré budovy nelze instalovat novou potřebnou technologii. Mladá Boleslav, kde sídlí i Škoda Auto, by měla mít důstojné nádraží a ne takovou ostudu s otřesnými toaletami jako nyní,“ řekl Boleslavskému deníku uznávaný historik Karel Herčík, který byl prvním starostou Mladé Boleslavi a je autorem řady úspěšných publikací o historii města.

Práce na novém projektu budou trvat několik měsíců, a pokud vše půjde podle harmonogramu, stavba by se měla zahájit v létě příštího roku. To je ale o rok později, než ve volební kampani Povšík slíbil veřejnosti! Ten teď tvrdí, že to není důležité.

„Na tom nesejde. Rozhodující je, že po dvaceti letech očekávání občanů a slibů různých politiků se mi podařilo České dráhy přesvědčit k činům. Není důležité, jestli to bude o rok či dva později, hlavně, že největší ostuda města zmizí a nová stavba bude mít podporu široké veřejnosti,“ dodává mladoboleslavský náměstek hejtmana.

Autor: Pavel Svačina

16.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Karoq.
3

Škoda Karoq se od ledna vyrábí v Mladé Boleslavi

Zlaté a stříbrné medaile si vezou z pražské soutěže orientálních tanečnic dětské i dospělé tanečnice z Taneční skupiny TS Shareefa. V pražských Bohnicích se v divadle Za plotem konal další ročník soutěže Orientální princezny tančí.
7

Shareefa veze z Prahy kupu zlata

Moře trávy, tři zahradníci za mřížemi a Drahoš i Pavlásek na Slovácku: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 22. ledna 2018.

OBRAZEM: Milovičtí koníci se přesunuli na východ

Milovice, Hradec Králové - Loňská mláďata divokých koní z Milovic se od soboty zabydlují ve dvou nových lokalitách. 

Labská stezka je nejlepším turistickým produktem

Střední Čechy - Labská stezka se po roce znovu stala držitelkou prestižního ocenění. 18. ledna na brněnském výstavišti získala 1. místo ve Velké ceně cestovního ruchu 2017/2018 v kategorii Nejlepší turistický produkt. Vede od pramene Labe v Krkonoších až k Severnímu moři u německého Cuxhavenu, dlouhá je téměř 1 300 kilometrů. Odborníci ji dokonce hodnotí jako fenomenální evropskou dálkovou cyklotrasu.

Záchranáři často vyjíždějí k zásahům, které nejsou pro ně

Střední Čechy /ROZHOVOR/ - Rychlost, odbornost, odvaha a pečlivost. Je mnoho povolání, která si od lidí vyžadují tyto vlastnosti. Povolání záchranáře k nim jasně patří. A to, že i záchranář „tvrdej“ chleba má, nám na začátku roku 2018 potvrdil ředitel Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje Martin Houdek.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>