Hlavní vlakové nádraží možná získá zcela novou podobu. A nemusí to být skleněná verze, kterou před rokem veřejnosti představil náměstek hejtmana Robin Povšík. „Podařilo se mi s Českými drahami uzavřít dohodu, že připraví ještě jeden nový projekt, který by měl do dané lokality lépe zapadnout,“ oznámil Povšík. Reaguje tak na nedávnou petiční akci a připomínky několika stovek občanů Mladoboleslavska.

Nová verze ovšem podle zjištění Deníku neznamená, že by se zachovala stávající stará nádražní budova. Ta je podle jejího majitele Českých drah v katastrofální stavu a měla by se každopádně zbourat. „S opravou v Mladé Boleslavi rozhodně nepočítáme, chceme novou budovu. Nyní zahajujeme práce na nové studii,“ potvrdil Jiří Skalický, ředitel regionální správy majetku ČD.

Zástupci občanů: S tímto řešením jsme spokojení

Tento postup vyhovuje i občanské veřejnosti. Například Jan Kurka z občanského sdružení Téma dne říká, že zastupoval hlas veřejnosti, kterému se nelíbil navrhovaný projekt nového nádraží vypadající jako skleník. Se samotným bouráním původní budovy rovněž problém nemá. „Původní návrh skleněné budovy se nám nelíbil. Jsme spokojeni, že politici reagují na podněty občanů a jakým směrem se věc ubírá. Nicméně bychom uvítali, kdyby České dráhy v budoucnu konzultovaly nový návrh s veřejností,“ říká.

Spokojeni jsou i historici, například Karel Herčík, a to je velmi důležité vzhledem k předchozí kritice, že budova má údajně historickou hodnotu a neměla by být bourána. Budova však nemá hodnotu vůbec žádnou a navíc se nehodí do okolní zástavby průmyslových hal.

Historik: Drážní budova nemá žádnou historickou hodnotu!

„Tato drážní budova z roku 1865 nemá vůbec žádnou historickou hodnotu. Je naprosto v pořádku, když bude zbourána a přestavěna, protože jsem se informoval, že do staré budovy nelze instalovat novou potřebnou technologii. Mladá Boleslav, kde sídlí i Škoda Auto, by měla mít důstojné nádraží a ne takovou ostudu s otřesnými toaletami jako nyní,“ řekl Boleslavskému deníku uznávaný historik Karel Herčík, který byl prvním starostou Mladé Boleslavi a je autorem řady úspěšných publikací o historii města.

Práce na novém projektu budou trvat několik měsíců, a pokud vše půjde podle harmonogramu, stavba by se měla zahájit v létě příštího roku. To je ale o rok později, než ve volební kampani Povšík slíbil veřejnosti! Ten teď tvrdí, že to není důležité.

„Na tom nesejde. Rozhodující je, že po dvaceti letech očekávání občanů a slibů různých politiků se mi podařilo České dráhy přesvědčit k činům. Není důležité, jestli to bude o rok či dva později, hlavně, že největší ostuda města zmizí a nová stavba bude mít podporu široké veřejnosti,“ dodává mladoboleslavský náměstek hejtmana.