Jaké služby nabízí mladoboleslavské infocentrum turistům?
Naše informační středisko poskytuje množství informací o regionu. Pro turisty máme mapy Mladé Boleslavi, Českého ráje a celého regionu. Prodáváme i pohlednice, publikace, především o Českém ráji a okolí.

Jaká ze služeb je nejžádanější?
Lidé se nejvíce zajímají o ubytování v Mladé Boleslavi, ale také o mapy, které nabízíme v několika druzích a vydáních.

Co turisty v Mladé Boleslavi nejvíce láká?
Ačkoliv má Mladá Boleslav mnoho památek, stále je známá především díky Škodě Auto. Turisté se tedy nejvíc ptají jak na firmu samotnou, tak na Škoda Auto muzeum, sídlící na třídě V. Klementa. My se ale snažíme strhnout jejich pozornost i na historii města.

Jaké památky tedy doporučujete?
Zajímavý je určitě palác Templ na Starém městě, který je ale „schovaný“ za zástavbou, takže se snažíme o něm informovat. Dále upozorňujeme na hrad a jeho krásné expozice, na minizoo, která je skvělým místem pro rodiny s dětmi. Nově také podáváme informace o vysokoškolském areálu na Karmeli. Pokud návštěvník projeví větší zájem, máme pro něj i mapu celého regionu, kde jsou vyzdviženy nejvýznamnější památky a místa.

Nabízíte nějaké upomínkové předměty? Které jsou nejžádanější?
Upomínkové předměty ve smyslu suvenýrů příliš nemáme. Prodáváme zde samozřejmě pohledy s motivy z Mladé Boleslavi a blízkého okolí i knihy a publikace. Ty se ale týkají více Českého ráje než Mladé Boleslavi samotné. Dále máme také leporela, omalovánky a také již zmíněné mapy. Mimochodem loni vytisknutý Kreslený plán města se umístil na třetím místě soutěže o nejlepší mapu roku 2008.
Krom map, které jdou výborně na odbyt, se dobře prodávají i turistické známky, které jsou takovou sběratelskou záležitostí.

Chystáte v nejbližší době nějaké novinky?
Novinkou je katalog ubytování, kde turisté naleznou základní informace o většině ubytovatelů na Mladoboleslavsku. Nedávno jsme také rozšířili sortiment zboží o magnetky s motivy Českého ráje – především hradů a zámků.
Chystaných novinek je ale mnoho. Například na 28. září, kdy se zde uskuteční Svatováclavská jízda, chystáme omezené vydání turistických známek, které by měly přilákat i sběratele, kteří už Boleslav navštívili. Na příští sezonu chystáme vystřihovánky s motivem města a také puzzle pohledy. Já osobně bych chtěl zrealizovat i jiné věci, ale vše je záležitostí financování, zkoušíme využít i fondů Evropské unie.

Infocentrum má také na starosti propagaci města na veletrzích cestovního ruchu. Jak se na takový veletrh připravujete?
V posledních letech již na veletrhy nejezdíme samostatně. Spolupracujeme jak se Středočeským krajem, tak především se sdružením Český ráj, které nám na veletrhu připraví stánek, a my si do něj dodáme materiály. Například letos sdružení pravděpodobně vyrazí na veletrh v nizozemském Utrechtu, ale i zde je všechno postavené na penězích. Tamní ubytování je totiž velmi drahé a nezisková sdružení, jako je právě Český ráj a infocentrum mají jen omezené zdroje.
Také jsme se snažili nabídnout informační materiály o regionu hotelům, které by tak měly možnost zvýšit svou návštěvnost i o víkendech. Ty však neprojevily zájem o širší spolupráci, proto se dále snažíme propagovat město sami.

Myslíte si, že propagace Mladé Boleslavi a její kultury je účinná?
Rozhodně ano. Lidé si během let zvykli, že se o víkendu nic neděje, proto utíkají mimo město a vrací se až v neděli večer. A města jim dávají za pravdu tím, že většinu akcí pořádají během pracovního týdne. Například středověký jarmark ale dokládá, že pokud se akce dobře propaguje, má úspěch i o víkendu. Kromě toho se zároveň s jarmarkem uskutečnil i letecký den a obě akce byly velice úspěšné. Jednoduše je třeba lidem ten program nabídnout.

Lenka Purteková