Tak tohle si zaměstnanci mladoboleslavské automobilky náležitě užili. Možná naposledy v životě viděli své nejvyšší šéfy při manuální práci v továrně.
„Byl to fajn pohled, i když jen na pár sekund,“ smál zaměstnanec Petr z montáže nejprodávanějšího modelu Škoda Octavia.

U příležitosti oslavy výročí 20 let od spojení Škodovky a německého koncernu Volkswagen totiž představitelé firmy i státu s rýči v rukou provedli první výkop zeminy na ploše v areálu továrny, kde začne stavba nové haly. Nová budova má být propojena se současnou montáží octavií a vznikne tak výrazně větší montážní linka, díky níž se zvýší kapacita výroby tohoto modelu ze současných 800 až na 1200 aut denně! Zároveň se na stejné lince bude vyrábět model A-Entry, tedy nové auto, jež zapadá velikostně mezi octavii a fabii.

Škoda tak výrazně posílí výrobu aut v Mladé Boleslavi a provádí tak jeden z kroků své růstové strategie. „Chceme zdvojnásobit výrobu a do roku 2018 vyrábět 1,5 milionu aut,“ zopakoval šéf představenstva Winfried Vahland před několika stovkami pozvaných hostů ve speciálně připraveném sále s multimediální 3D projekcí připravenou speciálně pro tuto příležitost.

Vahland: Škodovka je perlou východu

„To, že jsme dosáhli takového úspěchu je důsledek spojení s koncernem Volkswagen, Škodovka je teď perlou východu. Našich dalších cílů bychom ale nedosáhli bez celého osazenstva firmy, proto děkuji za mimořádné výkony našich 25 tisíc zaměstnanců,“ řekl Vahland. Uvedl přitom, že Škoda bude sázet stále více na rozvíjející se trhy v Číně a Indii. „Stále však platí, že domácí trh v České republice má ústřední význam a Mladá Boleslav bude i nadále srdcem našeho podniku. Všechny tři závody mají nyní zajištěnu budoucnost a práci. Budou to dobré roky,“ řekl Vahland.

Na slavnost byl trochu paradoxně pozván i prezident Václav Klaus, který ale v roce 1991 příliš nepřál prodeji Škodovky do zahraničí, ale údajně preferoval její rozprodej přes kuponovou privatizaci. „To by vedlo k tomu, že by Škodovka dopadla jako jiné společnosti, které hazardovaly s prodejem nemovitostí, třeba ČKD, Poldi a další,“ řekl v proslovu po Klausovi předseda Podnikové rady odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Klaus se ve svém projevu přiznal, že s rozhodnutím o prodeji automobilky VW váhal. „Nakonec jsem s prodejem souhlasil, protože mě po dlouhých jednáních přesvědčil tehdejší šéf firmy Carl Hahn. Ve hře tehdy byl také francouzský Renault, ale já jsem hned věděl, že vždy budu jíst sýry z Francie, které mám rád, ale jezdit chci auty z Německa,“ řekl Klaus, který na slavnost dorazil v Superbu. „Celá naše rodina jezdí škodovkami, máme 4 auta jediné značky,“ dodal Klaus.