Největším zaměstnavatelem v regionu je Škoda Auto, kde koronavirus v první vlně zavřel provozy na asi měsíc a půl. „Společnost Škoda Auto situaci bedlivě sleduje a v případě další vlny koronavirové pandemie má připraven soubor opatření, například vybavení zaměstnanců rouškami, dezinfekci provozů, a další,“ uvedla za společnost Kamila Biddle.

Další výrobní společností je Kofola, která má provoz v Mnichově Hradišti. Také tam se chystají na všechny eventuality. Od začátku koronavirové krize v Kofole vnímali situaci jako vážnou a přísná hygienická pravidla, typická za všech okolností pro potravinářskou výrobu, ještě posílili. „Významně jsme navýšili bezpečnosti hned na samém začátku epidemie, nyní bychom zopakovali už osvědčené kroky, obohacené konkrétní zkušeností,“ uvedla personální ředitelka Hanka Caltová.

Hlavním cílem společnosti je bezpečnost všech zaměstnanců a předcházení situacím, kdy by někdo onemocněl a celé pracoviště se dostalo do karantény.

„Pokud by se epidemiologická situace měnila, jako například nyní v Moravskoslezském kraji, vrátili bychom na pracoviště roušky, případně omezili vstup do výrobních závodů osobám, které tam nemají místo výkonu práce. Dezinfekce, ochranné oděvy a rukavice jsou stálou součástí našich provozů,“ vysvětlila Caltová.

Krizové plány

Krizový plán mají také ve firmě ForMerco, který vyrábí přírodní mýdla. V době karantény tam stále vyráběli. Dovolit si to mohli i díky nízkému počtu zaměstnanců. Po mýdlech a dezinfekcích, které rovněž vyrábějí, byla v té době vyšší poptávka.

„Strach jsme měli, zaměstnanci byli nejistí. Obáváme se další vlny, ale říkáme si, že to ustojíme. Apelujeme na zaměstnance, aby na sebe dávali pozor,“ uvedla Miloslava Červinková z ForMerca, které by se v případě potřeby vrátilo k opatření z doby nouzového stavu, kterým bylo dočasné přerušení prodeje přímo v sídle firmy.

Krizové plány má také provozovatel boleslavské městské hromadné dopravy. „Záleželo by na situaci. Nakoupili jsme roušky a dezinfekci, mohlo by dojít i na omezení provozu,“ uvedl ředitel dopravního podniku Marek Džuvarovský.