„Budu navrhovat, aby se ta částka zdvojnásobila, to znamená, aby byla čtyři miliony korun na každý rok," potvrdil Marek. Pokud návrh na dubnovém zasedání zastupitelstva projde, dočká se boleslavské, kladenské a příbramské divadlo peněz navíc už letos v červnu.
Čtěte také: OBRAZEM: Romeo a Julie po letech manželství v komedii Byl to skřivan
Boleslavskému divadlu garantuje koncepce podpory, která bude platit přinejmenším do roku 2020, každý rok zhruba půl milionu korun. Nyní by se tedy jednalo o celý milion. Se statisíci navíc by si vedení divadla dokázalo prý hravě poradit.
„V první řadě potřebujeme nové nákladní auto. To staré už dosluhuje a koupě nového je prioritou číslo jedna. Dále bychom rádi investovali do vybavení hereckých pokojů, které máme v Husově ulici a své požadavky na nové vybavení mají také pánové z techniky," vyjmenovává ředitelka divadla Janeta Benešová.
Ve hře je návrat izraelské režisérky Hadar Galron
Ve hře je však i spolupráce, která by Boleslav na mapě českého divadla výrazně zviditelnila.
Městské divadlo Mladá Boleslav je totiž od roku 2015 v živém kontaktu s izraelskou režisérkou Hadar Galron, autorkou světově úspěšného dramatu Mikve. Ta si před dvěma lety nenechala zdejší premiéru své hry ujít. Právě její návrat, tentokrát ovšem v roli režisérky, je také ve hře.
Připomeňte se: Hadar Galron: Po premiéře Mikve jsem se bála, že mě zastřelí
Zdvojnásobení podpory středočeským divadlům rozhodně ocení i jejich zřizovatelé, v případě Boleslavi a Kladna magistráty, v případě Příbrami městský úřad. Provoz kulturních stánků totiž nepřijde zrovna levně – město Mladá Boleslav divadlu přispívá zhruba 21 miliony korun ročně, divadlo na roční provoz potřebuje přes 38 milionů. Čísla tedy napovídají, že stále platí, že krajská podpora spíše mírní finanční pnutí, než by otevírala cestu k větším investicím.
Boleslavské divadlo si vlastním hospodařením dokáže vydělat zhruba na 40 procent svých provozních nákladů, značnou částkou na jeho chod přispívají rovněž sponzoři. Tím generálním je stále společnost Škoda Auto.