Náměstek středočeské hejtmanky Martin Kupka (ODS), který má v kompetenci oblast silniční dopravy, v souvislosti se středečním otevřením připomněl, že mezi silničními mosty spravovanými krajem, které jsou ve špatném stavu, patřil ten původní k nejhorším. Jeho náhrada novou stavbou byla podle Kupkových slov nezbytná: „U toho původního bylo všechno špatně: stavební stav, zatížitelnost i šířkové uspořádání. Zkrátka a prostě to chtělo nový most.“

Krajská správa silnic má na starost celkem 1856 mostů na silnicích II. a III. třídy ve své správě.

I když se i v uplynulých letech postupně dařilo některé opravovat, a to včetně zásadních rekonstrukcí, akutní potřeba investic vedoucích ke zlepšení jejich stavu se dlouhodobě odhaduje na miliardy korun. Řada z nich opravy naléhavě potřebuje, stav několika mostů je dokonce na sedmistupňové klasifikaci stavu podle zjištěných závad označován sedmičkou: jako havarijní. To už znamená například zásadní vlivy koroze, vážnější poškození nosné konstrukce nebo podpěr, ale také třeba nadměrné průhyby, vlnění nebo chvění.