Déšť komplikuje silniční provoz všem motoristům. Veteráni mají malé stěrače a tak tomu musí přizpůsobit jízdu. Před přívaly vody je však většina posádek chráněná. To ovšem nelze říci o účastnících rally, kteří závodí na motocyklech či v kabrioletech.
Jednu takto „postiženou" posádku jsme vyzpovídali těsně před startem druhé etapy. Oba dva členové osádky Aera 30 S Speciál z roku 1935 se startovním číslem 18, pánové Ferkl a Jonáš z Prahy, však byli příjemně naladěni i přes nepříznivé povětrnostní podmínky. Vůbec jim nevadilo, že přestože se jejich vůz již blíží ke startovní čáře, stále mají nad hlavou rozložitý deštník.
Pokolikáté startujete na Oldtimer Bohemia Rally?
Dříve jsme jezdili jinam. Tady se účastníme poprvé.
Jak se vám dnes v dešti a bez střechy pojede?
Musíme to vydržet. Nic jiného se nedá dělat.
Zatím tady popojíždíte s deštníkem. Do jaké rychlosti vám taková střecha vydrží?
To dáme hned dolů. Okamžitě by se zlomil. Jezdíme bez deštníku a voda se valí přes nás. Museli jsme ale zavřít větrací poklopy, protože nám pršelo na svíčky a voda chcípala motor.
Pojedete dnes s maximálním nasazením nebo spíš relaxačně?
Jedeme podle itineráře. Podle toho, co nám dovolí. Takže maximálně 35 km/h.
Máte nějaké speciální oblečení?
Máme tyhle obyčejné bundy. Pokud lije, musíme vylívat vodu. Promokneme tak, že je mokré úplně všechno včetně ponožek v botách.
Nehromadí se voda v kabině?
Máme tam takový špunt… (smích) Ne, nemáme. Ale nějaká díra tam je, takže se neutopíme.
A co nějaký osvědčený recept proti zimě a dešti?
Když je nejhůř, sundáme dekl od motoru a to teplo nás zase vyhřeje.
Autor: Martin Weiss