A s tím je spojena i nepříjemná uzavírka mostu. Jak uvedl Pavel Šubrt z mladoboleslavského magistrátu, týká se zejména vozidel, která tudy neprojedou od pondělí 27. března. A pokud do harmonogramu prací nic nezasáhne, most by měl být otevřen v úterý 9. května.

Nicméně, pěší a cyklisté, stejně jako dosud, mají vstup na most povolený. To by alespoň částečně mohlo lidem ušetřit vzniklé komplikace. Za mostem, tedy ve směru k Hrdlořezům, je nejen základní škola, ale i místní obchod.

Čtěte také: Boleslavská voda je díky své kvalitě český unikát

A právě jeho majitelka Alena Pavlová patřila do skupiny kritiků. Uzavírka mostu totiž obchodu, kde pracovalo pět prodavaček, brala kšefty. „Je to znát. Každý den jsme tak deset tisíc v mínusu," řekla Boleslavskému deníku loni v září, kdy už byl most neprůjezdný necelý měsíc. Debřské potraviny, které uzavírce přizpůsobily i otevírací dobu, se totiž stávaly pravidelnou zastávkou nejen místních, kteří bydlí v druhé části, ale i obyvatel z nedalekého Josefova Dolu. Většina z nich alespoň po dobu trvání stavebních prací nakupovala v mladoboleslavských hypermarketech. Vyplatilo se jim to hlavně časově. Než po obchvatu, tedy silnici č. 38 ve směru na Českou Lípu, objeli neprůjezdný most, byli v prvním z nich.

Po objízdné trase bude jezdit i MHD

Nutno také říct, že komplikace se nebudou týkat pouze nakupujících, ale i cestujících, kteří využívají městskou hromadnou dopravu. Po objízdné trase budou totiž muset jezdit i městské autobusy, konkrétně čísla 11, 70 a 72.

Čtěte také: Lesní černé skládky mohou způsobit zvěři krutou smrt

O rekonstrukci mostu se mluvilo už několik let. Jenže za tu dobu se ze špatného technického stavu dostal téměř na hranici funkčnosti, tedy do stavu havarijního.

V první etapě, která se uskutečnila od srpna do prosince, stavbaři sanovali ložiska mostu a opravili i podhled nosných konstrukcí. Teď je čeká sanace nosné konstrukce, ale také obnova letitého zábradlí, popraskané vozovky a chodníků.

Opravu však od začátku provázely problémy. Ten největší byl s firmou, která zvítězila ve výběrovém řízení. Podmínky ve smlouvě se jí zdály příliš tvrdé, a tak dokument nepodepsala a ve prospěch města nechala propadnout i jistinu. Město tak muselo oslovit další společnost v pořadí s nejnižší cenou. Stala se jí liberecká firma Brex, která most shodou okolností asi před patnácti lety už opravovala.

Čtěte také: Krajští politici se přou o třídu Václava Klementa