VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Debř na konci března opět rozdělí opravovaný most

Obyvatelé Debře se znovu po třech měsících musí připravit na to, že se z jedné části obce do druhé dostanou pouze po frekventovaném obchvatu. Na Masarykův most z roku 1922, který příměstskou část Mladé Boleslavi spojuje přes Jizeru, se brzy nastěhují stavbaři, aby dokončili jeho rozdělanou rekonstrukci za zhruba deset milionů.

13.3.2017
SDÍLEJ:

Masarykův most v DebřiFoto: Archiv

A s tím je spojena i nepříjemná uzavírka mostu. Jak uvedl Pavel Šubrt z mladoboleslavského magistrátu, týká se zejména vozidel, která tudy neprojedou od pondělí 27. března. A pokud do harmonogramu prací nic nezasáhne, most by měl být otevřen v úterý 9. května.

Nicméně, pěší a cyklisté, stejně jako dosud, mají vstup na most povolený. To by alespoň částečně mohlo lidem ušetřit vzniklé komplikace. Za mostem, tedy ve směru k Hrdlořezům, je nejen základní škola, ale i místní obchod.

Čtěte také: Boleslavská voda je díky své kvalitě český unikát

A právě jeho majitelka Alena Pavlová patřila do skupiny kritiků. Uzavírka mostu totiž obchodu, kde pracovalo pět prodavaček, brala kšefty. „Je to znát. Každý den jsme tak deset tisíc v mínusu," řekla Boleslavskému deníku loni v září, kdy už byl most neprůjezdný necelý měsíc. Debřské potraviny, které uzavírce přizpůsobily i otevírací dobu, se totiž stávaly pravidelnou zastávkou nejen místních, kteří bydlí v druhé části, ale i obyvatel z nedalekého Josefova Dolu. Většina z nich alespoň po dobu trvání stavebních prací nakupovala v mladoboleslavských hypermarketech. Vyplatilo se jim to hlavně časově. Než po obchvatu, tedy silnici č. 38 ve směru na Českou Lípu, objeli neprůjezdný most, byli v prvním z nich.

Po objízdné trase bude jezdit i MHD

Nutno také říct, že komplikace se nebudou týkat pouze nakupujících, ale i cestujících, kteří využívají městskou hromadnou dopravu. Po objízdné trase budou totiž muset jezdit i městské autobusy, konkrétně čísla 11, 70 a 72.

Čtěte také: Lesní černé skládky mohou způsobit zvěři krutou smrt

O rekonstrukci mostu se mluvilo už několik let. Jenže za tu dobu se ze špatného technického stavu dostal téměř na hranici funkčnosti, tedy do stavu havarijního.

V první etapě, která se uskutečnila od srpna do prosince, stavbaři sanovali ložiska mostu a opravili i podhled nosných konstrukcí. Teď je čeká sanace nosné konstrukce, ale také obnova letitého zábradlí, popraskané vozovky a chodníků.

Opravu však od začátku provázely problémy. Ten největší byl s firmou, která zvítězila ve výběrovém řízení. Podmínky ve smlouvě se jí zdály příliš tvrdé, a tak dokument nepodepsala a ve prospěch města nechala propadnout i jistinu. Město tak muselo oslovit další společnost v pořadí s nejnižší cenou. Stala se jí liberecká firma Brex, která most shodou okolností asi před patnácti lety už opravovala.

Čtěte také: Krajští politici se přou o třídu Václava Klementa

Autor: Lucie Růžková

13.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojtěch Němec.

Němec: Přišel jsem jako posila. To chci splnit!

Skládka odpadu. Ilustrační foto.

Kraj chystá setkání se starosty. Budou velkým tématem odpady?

K vážné nehodě se hasiči museli přímo prodírat

Střední Čechy – Těžká dopravní nehoda na Pražském okruhu u Jesenice nejenom zkomplikovala provoz na této dálniční komunikaci, ale také přinesla vážné problémy hasičům. Ve čtvrtek to připomněl Petr Svoboda z centrály středočeských hasičů, jenž současně upozornil na dlouhodobou potíž: zvláště na dálnicích se řidiči nechovají tak, jak by měli. Pokud dojde k maléru a oni přijíždějí ke koloně, postaví se tak, jak dorazili. A pěkně auto na auto, takže manévrovat je pak složité. 

OBRAZEM: Před Škoda Muzeem vzniká kluziště

Mladá Boleslav – Oblíbené kluziště na parkovišti před muzeem Škoda připravují pro zájemce o rekreační bruslení všech věkových kategorií pracovníci odborné firmy. Z tohoto důvodu bude parkování v této lokalitě omezené.

Kam na Boleslavsku za zábavou? Vyberte si!

Boleslavsko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT