Dvě třetiny této části byly vybudovány už o Velikonocích, na zbytek došlo až tři měsíce poté. Jak uvádí na webu Ředitelství silnic a dálnic, na 250 metrů komunikace s opěrnou zdí a svodidly bylo použito kolem 100 tun asfaltové směsi.

Dálnice již získává zřetelné obrysy. Stále se však pracuje na podpůrné konstrukci mostu, na mostních křídlech, instalují se mostní ložiska a ve středním dělícím pásu dochází k budování nové kanalizace.

Fotogalerie: Přestavba mimoúrovňové křižovatky Kosmonosy, březen 2024

Provoz na dálnici D10 bude probíhat jako obvykle v režimu 2+2 zúžené jízdní pruhy. Rychlost je stále snížena na 80 km/h.

Nová mimoúrovňová křižovatka je navržena jako spirálovitá turbo-okružní. Její prstenec bude mít vnější průměr 140 m a bude dvoupruhový. Zaús­těno do něj bude celkem devět větví – jednosměrná výjezdová větev na D10 na Turnov, jednosměrná vjezdová větev z D10 od Turnova, obousměrná ze silnice I/38, jednosměrná výjezdová na D10 na Prahu, jednosměrná vjezdová z D10 od Pra­hy, obousměrná z průmyslové zóny a obousměrná z přeložky silnice I/16. Velké množství větví, které je potřeba do křižovatky zaústit, je navrženo propojením v okružní křižovatce vystavěné nad dálnicí D10.

Mohlo by vás zajímat: Unikátní stavba křižovatky u Kosmonos nemá v zemi obdoby, říkají stavitelé

Stavba křižovatky nad dálnicí D10 u Kosmonos je podle stavitelů technickým unikátem. | Video: Deník/ Miroslav S. Jilemnický