Páteřní síť cyklostezek, díky nimž lidé v bezpečí projedou město, se pomalu rýsuje. „Může se zdát, že některé hluché úseky nedávají smysl, ale my to prostě musíme stavět postupně, jak jsou peníze a možnosti. Lidé nám nadávají, ale jednoho dne se to všechno propojí," nastiňuje vizi budoucnosti první náměstek primátora Jiří Bouška.

Cyklistické tratě, ovšem nesloužící k turistickým účelům, ale přepravě lidí do zaměstnání, bude možno financovat z evropských dotací. Pravidla sice ještě nejsou jasně daná, ale v Boleslavi chtějí být připraveni a začít stavět okamžitě.

„Je to úplně první projekt, na který chceme čerpat dotační peníze. První etapa povede z Mladé Boleslavi na Řepov, Kolomuty a Březno," vysvětlil Jiří Bouška.

Jedná se zhruba o kilometr dlouhý úsek k hranici katastru města, na nějž pak svou stavbou cyklostezky naváže Řepov a další obce ve směru na Březno.

Podařilo se najít historickou cestu, která nebude tak vlhká, jako je současné stezka podél Klenice.

V místě, kde je nutné říčku překonat, vznikne zvedací lávka. Projekt na ni zpracovával architekt Martin Rajniš, mimo jiné autor nové Poštovny na Sněžce.

„Když přijde velká voda, což se na Klenici stává, celá lávka se na kladkách zvedne," vysvětlil náměstek Bouška.

Celá cyklostezka včetně lávky by měla stát přes sedm milionů korun, a soutěž stavby je prakticky připravená. „Jenže neznáme přesné podmínky, které ministerstvo pro místní rozvoj stanoví, takže čekáme, až je ujasní. Jinak se vystavujeme tomu, že bychom dotaci z EU čerpat nemohli, což by byla velká škoda, nepostavit to jen za spoluúčast ve výši 15 procent," dodal Jiří Bouška.